ÖZET
Yeni bir dili (
İ
ngilizce) ö
ğ
retmek ve ö
ğ
renmek, ö
ğ
retmenler, ö
ğ
renciler ve ilgili kurumlar için daima
zaman ve sab
ı
r gerektiren yo
ğ
un bir süreçtir. Bu süreçte ö
ğ
retmenler en etkin teknikleri ve ihtiyaçlar
ı
na en uygun müfredat
ı
kullanarak ö
ğ
rencilerinin ba
ş
ar
ısını
hedeflemektedir. Bu teknik ve uygulamalar ö
ğ
rencilerin yabanc
ı
dil yetkinlik düzeylerini
arzu edilen hedefe ula
ştı
rmas
ı
bak
ımı
ndan i
ş
lev görüp görmedi
ğ
i konusunda de
ğ
erlendirmeyi gerekli k
ı
lar. Bu noktada,
eğ
itim sürecinin kaç
ını
lmaz bir parças
ı
ise de
ğ
erlendirmedir. Bu çal
ış
ma Türkiye’de
İ
lkö
ğ
retim okullar
ı
nda çocuklara
yabanc
ı
dil ö
ğ
retiminde mevcut olan de
ğ
erlendirme sürecini irdelemeyi amaç edinmi
ş
tir
ABSTRACT
Teaching and learning a new language (English) has always been an onerous process demanding
time and patience for teachers, students, and related institutions. In this process, teachers aim their students' success by using
the most effective techniques and the most suitable curriculum to their needs. These techniques and applications need
evaluation in order to find out whether they work or not in terms of taking the students' foreign language proficiency levels to
the intended target. At this point, the indispensable part of the whole education process comes forth-
assessment
. This study
aims to scrutinize the current assessment procedure for young learners in primary schools in Turkey
ANAHTAR KELİMELER: De ğ erlendirme. genç ö ğ renciler. yabanc ı dil olarak İ ngilizce
KEYWORDS: Assessment, young learners, primary-school, English as a foreign language.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education