ÖZET
Türkiye’nin eğitim politikalar
ını belirleyen kurumların başında Milli Eğitim
Bakanlığı yer almaktadır.
Yap
ı
lan çal
ış
malar incelendi
ğ
inde, e
ğ
itim politikalar
ı
olu
ş
turulurken büyük ço
ğ
unlukla müzik e
ğ
itimine özel olarak yer
verilmedi
ğ
i görülmektedir. Bu çal
ış
mada, e
ğ
itim politikalar
ını
n içinde yer alan müzik e
ğ
itiminin en belirleyici unsuru
oldu
ğ
u dü
ş
ünülen Milli E
ğ
itim Bakanl
ığı Ş
ura Tutanaklar
ı
ele al
ı
narak müzik e
ğ
itimine verilen önemin belirlenmesi
amaçlanm
ıştı
r. Bu amaç do
ğ
rultusunda “Milli E
ğ
itim Bakanl
ığı Ş
uralar
ı
nda müzik e
ğ
itimine hangi ölçüde yer verilmi
ş
tir”
sorusu çal
ış
man
ı
n problem cümlesini olu
ş
turmaktad
ı
r. Ara
ştı
rman
ı
n deseni durum çal
ış
mas
ıdı
r. Verilerin çözümlenmesinde
içerik analizi kullan
ı
lm
ış
ve analiz birimi olarak sözcükler seçilmi
ş
tir. Kategoriler iki ba
şlı
kta toplanm
ıştı
r. Müzik E
ğ
itimi
kategorisinde; müzik, güzel sanatlar, sanat, sanat e
ğ
itimi ve konservatuvar temalar
ı
, Müzik
İ
cras
ı
kategorisinde ise opera,
müzik aleti, orkestra, konser ve salon temalar
ı
kodlanm
ıştı
r. Verilerin çözümlenmesi bu kategoriler ve kodlar do
ğ
rultusunda
gerçekle
ş
tirilmi
ş
tir. Çözümleme sonucunda, Milli E
ğ
itim Bakanl
ığını
n
Ş
ura Tutanaklar
ı
nda müzik e
ğ
itimine, müzik icras
ı
nna
kı
yasla daha s
ı
k yer verildi
ğ
i görülmü
ş
tür.
ABSTRACT
In Turkey, the top institution maintaining the education policy is the National Ministry of Education.
Policy is explained as the political party’s (holding the government) way of direction and prospects towards the future. The
recent research done is showing that while forming the education policies, mostly there is not a special attention given
towards music education.
The main aim is to identify the value given to the music education. In line with this aim, following
question is the problem statement of the study “To what extend did the Ministry of Education measure and evaluate the music
education within these council meetings?” This study sorts out the attention given by the governments through the analysis of
the documents.
After the analysis of the council documents, some ups and downs towards the music education is found in
the policies
ANAHTAR KELİMELER: Müzik, Müzik Eğitimi Politikası , MEB Şura Tutanakları .
KEYWORDS: Music, Music education, MEB
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education