ÖZET
Bu ara
ştı
rma, Üniversite ö
ğ
rencilerinin benlik sayg
ısı
düzeyleri ve sosyal becerileri aras
ı
ndaki ili
ş
kiyi
de
ğ
erlendirmek amac
ı
yla yap
ı
lm
ıştı
r. Ara
ştı
rmada ö
ğ
rencilerin ya
ş
, cinsiyet ve ö
ğ
renim gördükleri bölümler dikkate al
ı
narak
benlik sayg
ısı
ve sosyal beceri düzeyleri incelenmi
ş
tir. Bu çal
ış
ma, Yak
ı
n Do
ğ
u Üniversitesi E
ğ
itim Fakültesine ba
ğlı
Rehberlik ve Psikolojik Dan
ış
manl
ı
k, S
ını
f Ö
ğ
retmenli
ğ
i ve Okul Öncesi Ö
ğ
retmenli
ğ
i bölümü ö
ğ
rencileriyle yürütülmü
ş
tür.
Ara
ştı
rman
ı
n örneklem grubunu 18-26 ya
ş
lar
ı
aras
ı
nda , 302 ö
ğ
renci olu
ş
turmaktad
ı
r. Ö
ğ
rencilerin benlik sayg
ısı
ve sosyal
beceri düzeyleri “Rosenberg Benlik Sayg
ısı
Ölçe
ğ
i” ve “Sosyal Beceri Envanteri” nin birlikte verildi
ğ
i bir ölçekle
de
ğ
erlendirilmi
ş
tir. Ara
ştı
rma sonucunda , ki
ş
ilerin ya
ş
ve ö
ğ
renim gördükleri bölümle benlik sayg
ı
lar
ı
aras
ı
nda anlaml
ı
bir
fark bulunmam
ıştı
r. Ancak, ö
ğ
rencilerin cinsiyetleri ve benlik sayg
ı
lar
ı
aras
ı
nda anlaml
ı
bir fark bulunmu
ş
tur ve k
ı
z
öğ
rencilerin daha yüksek benlik sayg
ısı
düzeyine sahip olduklar
ı
ortaya ç
ı
km
ıştı
r. Ayr
ı
ca; Ö
ğ
rencilerin benlik sayg
ısı
ve
sosyal beceri düzeyleri aras
ı
nda bir ili
ş
ki bulunmad
ığı
sonucuna ula
şı
lm
ıştı
r.
ABSTRACT
The aim of this study is to evaluate the relationship between self-esteem level and social skills of the
University students. In this research, self-esteem level and social skills of students were analyzed based on variables age,
gender and their department in the University. This research was conducted with the students studying at the Department of
Guidance and Psychological Counseling, Primary School Education and Pre- School Education within the Faculty of
Education, Near East University. Participants were consist of 302 students, who are 18 - 26 years old. Self-esteem and social
skills of the students were measured with “Rosenberg Self-Esteem Scale” and “ Social Skills Inventory”. Results shows that,
there was not relationship between the variables of age and students’ department with students’ self-esteem. However, It was
found that there was a significant difference between the variables of gender and self esteem level of students. Finally, It was
reached there was not relationship between self-esteem level and social skills of students
ANAHTAR KELİMELER: benlik saygısı, sosyal beceri, üniversite öğrenciler
KEYWORDS: self-esteem, social skills , university students
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education