ÖZET
Ara
ştı
rmada, Yak
ı
n Do
ğ
u Üniversitesi
İ
leti
ş
im Fakültesi’nde ders veren ö
ğ
retim üyelerinin, proje temelli
derslerdeki mesleki yeterliklerini belirlemek amaçlanm
ıştı
r. Bireylerin meslek edinme süreçlerini olu
ş
turan üniversite
eğ
itimi, ö
ğ
retim elemanlar
ını
n mesleklerine kar
şı
olumlu tutum ve davran
ış
lar
ı
yla daha da anlam kazan
ı
r. Bu ba
ğ
lamda
mesleki yeterlik kavram
ını
n önemi büyüktür. Nitel ara
ştı
rma tekniklerinin uyguland
ığı
ara
ştı
rmada, ö
ğ
retim üyelerinin bilgi
yönetimi ve meslek bilgisine ili
ş
kin yeterliklerinin de
ğ
erlendirilmesi çerçevesinde yüz yüze görü
ş
me, sunum, doküman
analizi gibi temel ara
ştı
rma basamaklar
ı
geli
ş
tirilmi
ş
tir
.
Ara
ştı
rmaya ileti
ş
im fakültesinin 4 bölümünden (her bölümden 3
öğ
retim eleman
ı
olmak üzere) toplam 12 ki
ş
i kat
ı
lm
ıştı
r. Ara
ştı
rmaya kat
ı
lan ö
ğ
retim elemanlar
ını
n, “ö
ğ
renciyi tan
ı
ma” ve
“ö
ğ
rencinin geli
ş
imini sa
ğ
lama”ya ili
ş
kin mesleki yeterliklerinin olumlu oldu
ğ
u görülmü
ş
tür. “Ö
ğ
retme-ö
ğ
renme sürecine
ili
ş
kin mesleki yeterliklerde”, “ö
ğ
renmeyi, geli
ş
imi izlemeye ve de
ğ
erlendirmeye ili
ş
kin mesleki yeterliliklerde”, “okul, aile,
meslekta
ş
ve toplum ili
ş
kilerine ili
ş
kin mesleki yeterliliklerde” ve “program ve içeri
ğ
e ili
ş
kin mesleki yeterliliklerde” bu
ara
ştı
rman
ı
n sonucunda geli
ş
im kaydedildi
ğ
i görülmü
ş
tür
ABSTRACT
The research aims the occupational capability determination of communication faculty members in
practice and project based lessons. University education which composes the acquiring occupation processes of people a
further meaning with the faculty members’ positive attitudes and behaviors towards their professions. In this sense,
importance of the occupational capability concept is significant. In this research that the qualitative research techniques was
applied, basic research steps, such as the knowledge management of faculty members: face to face negotiation for evaluation
of the occupational knowledge capabilities, presentation-seminar; qualitative research reflecting report- document analysis
were developed. 12 people from four departments of communication faculty joined the research. It was seen that the faculty
members who joined the research were good at knowing the student and they had a positive occupational capabilities
regarding the student development. A progress was acquired with these occupational capabilities regarding teaching-learning
process; following and evaluating the learning and development,; school, family, colleague and society relations; program
and context.
ANAHTAR KELİMELER: ileti ş im, e ğ itim, mesleki yeterlik, proje temelli ders
KEYWORDS: vommunication, education, occupational capability, project based lesson
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education