ÖZET
Bu çalışmanın konusu mutlak değer kavramının öğretilmesine temel teşkil eden aritmetik işlemler, sayıların
sıralanması, denklem ve eşitsizlik çözümlerindeki 9. sınıf öğrencilerinin hatalarını ve zorluklarını ortaya çıkarmaktır. Bu
amaçla hazırlanan 10 açık uçlu soruya verilen yanıtlar 0–3 arasındaki puan kriterine göre analiz edilmiş ve
değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar göstermektedir ki, öğrenciler dört işlemde, çarpmanın toplama veya çıkarma üzerine
dağılmasında, denklem ve eşitsizlik çözümlerinde çok sık hata yapmaktadırlar. Ayrıca, öğrencilerin vermiş olduğu yanıtların
detaylı analizi öğrencilerin sayı kavramının oluşturulmasında, rasyonel ve irrasyonel sayıların sıralanmasında ve iki ayrı
eşitsizlik birleştirilerek tek bir eşitsizlik olarak verildiğinde bu eşitsizliklerin çözülmesinde zorlandıklarını ortaya çıkarmıştır
ABSTRACT
The aim of this study was to investigate 9th grade students’ difficulties and errors on operations, ordering
numbers, solving equations and inequalities. The data were gathered by the questionnaire containing 10 open ended
questions. The answers of the students were categorized according to 0-3 point’s schema. The results revealed that
participants made many errors in arithmetic operations, in using distributive laws, and in solving equation and inequalities.
Further, the detailed analysis of students’ responses revealed that students have many difficulties about constructing number
sense, ordering rational or irrational numbers, and finding the solution of multi- inequalities.
ANAHTAR KELİMELER: eşitsizlikler, denklemler, işlemler, sıralama bağıntısı, öğrenci hataları ve kavramsal yanılgıları
KEYWORDS: inequalities, equations, operations, ordering numbers, student’s errors and misconceptions
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education