ÖZET
Günümüzde okullar, öğrencilerinin sahip olduğu bireysel özellikleri ortaya çıkarabildiği ve onlara uygun biçimde
hazırlanacak öğretim etkinliklerini sunabildiği ölçüde eğitimde fırsat eşitliğini ve başarıyı yakalamış sayılacaklardır. Temel
olarak öğrencilerin öğrenme – öğretme sürecinde gereksinimlerinin göz önüne alındığı ve kendi hızlarında ilerlemelerine
olanak tanındığı öğretimde bireyselleştirme çalışmaları bu düşünceden hareketle ortaya çıkmış ve uygulama fırsatı bulmuştur.
Bu araştırma ilköğretim kurumlarında görev yapacak öğretmen adaylarının öğretimde bireyselleştirmeye dönük olarak
gerçekleştirmeleri beklenen etkinliklere ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada
tarama modeli kullanılmıştır. Bu amaçla Güven (2003) tarafından geliştirilen ölçme aracı ilköğretim bölümüne bağlı dört
anabilim dalında öğrenim gören 158 son sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının ölçme aracına verdikleri
yanıtlar bilgisayar ortamında SPSS yardımıyla analiz edilmiş, elde edilen bulgular tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Bulgular
ve yoruma dayalı olarak sonuçlar ifade edilmiş, sonuçlara ilişkin olarak çeşitli öneriler getirilmiştir.
ABSTRACT
Currently, schools have been considered to be successful in providing equal opportunity for all students by
enhancing ability of students on an individual basis as well as providing the best suitable instruction for each student. The
purpose of this research is to find out the views of teacher candidates toward individualized instruction in primary schools.
Mainly, individualized instruction emerged from taking student needs in teaching learning process to provide an opportunity
on their own pace. This is where the individualized instructional studies developed and implemented. This study aims at
determining candidate teacher’s views on the model. A measurement tool developed by Güven, (2003) and data collected
from 158 seniors in the four programs of the department of elementary education. The data analyzed with the SPSS program
and findings interpreted, presented in tables. Findings are evaluated based on the results. Finally suggestions are presented.
ANAHTAR KELİMELER: öğretimin bireyselleştirilmesi, öğretmen adayları, öğretim
KEYWORDS: individualized instruction, teacher candidates, instruction
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education