ÖZET
2006 yılında güncelleşme çalışmaları tamamlanan ülkemiz öğretmen yetiştirme programlarından Alman Dili
Eğitimi programında öğretmen adaylarının kendi alanlarında meslek bilgi ve becerisi kazanmalarını sağlayacak derslere
ağırlık verilmiştir. Programın son iki döneminde yer alan okul uygulamaları Almanca öğretmen adaylarının uygulama
becerilerini deneyimleme olanağı sunmaktadır. Bu çalışmada, okul uygulamasının öğretmenlik mesleğine geçişteki önemli
katkısından hareketle, okul deneyimi ve uygulamalarının eylem araştırması ilkeleri doğrultusunda yapılandırılmasının
gerekliliği üzerinde durulmuş ve Almanca dersi uygulamalarından örnekler verilerek öneriler sunulmuştur
ABSTRACT
The most recent curricular changes which occurred in 2006, caused changes in the curriculum of
German Language Teaching by resulting in implementing courses providing teacher candidates with opportunities to gain
experience and develop their abilities in their professions. The school practicum courses offered in the last two semesters of
the curriculum provide German teacher candidates with possibility of applying their learning experiences and abilities into
their teaching. In this study, it is emphasized that school experiences and practices should be constructed considering action
research principles by taking account that school practices play an important role in teaching career. In this paper,
suggestions are put forward by giving examples from German language teaching practices.
ANAHTAR KELİMELER: almanca öğretmenliği, okul deneyimi, okul uygulaması, eylem araştırması
KEYWORDS: german language teaching, school experience, practice teaching, action research
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education