ÖZET
Teknoloji günümüzde günlük yaşamın her alanına girmiş durumdadır. Teknolojik uygulamaların en yaygın
kullanım alanı buldukları alanlardan biri de eğitim olarak karşımıza çıkmaktadır. Araştırmalara göre bilgisayar kullanımı
konusunda öğretmenlere verilen eğitimler onların bilgisayar kullanmaları ve öğretim davranışları üzerinde olumlu etkiler
yaratmaktadır. Bu çalışmada ilköğretim öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının bilgisayar kullanma durumları, bilgisayarın
rolü ve bilgisayarın eğitimde kullanımı ile ilgili görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma, öğretmenlerin ve öğretmen
adaylarının bilgisayarların öğrenme/öğretme sürecinde kullanımıyla ilgili görüşlerini ortaya koymaya yönelik betimsel bir
çalışmadır. Çalışma grubu 51 öğretmen ve 56 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak 2 ayrı anket
kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans hesabı ve ortalama kullanılmıştır. Bulgulara göre, öğretmenler
bilgisayar kullanmayı daha çok bir hizmet-içi eğitim kursuna giderek öğreniyorlarken öğretmen adayları bu işi kendi
kendilerine ve yakın çevrelerinden yardım alarak yapmayı tercih etmektedirler. Yine bulgulara göre öğretmen adayları bilgi
teknolojilerini öğretmenlere göre daha üst düzeylerde kullanmaktadırlar.
ABSTRACT
In today’s world technology has been part of everyday life. Education is the field where technological
applications are most applicable. Research claims that training offered to teachers in the use of computers positively change
their teaching behaviors and their use of computers. The purpose of this study is to explore the self-reported perceptions of a
selected group of teachers and teacher candidates on the use of computers in learning/teaching process through the survey
method. The study group consists of 51 teachers, and 56 teacher candidates. In analyzing data percentages, frequencies, and
means were used. Findings indicate that while teachers prefer to take in-service training courses to learn about computers,
teacher candidates learn about computers through trail-error and through getting help from friends. Findings also show that
teacher candidates use IT more frequently than teachers.
ANAHTAR KELİMELER: Öğrenme/öğretme sürecinde bilgisayar kullanımı, öğretmen adaylarının görüşleri, öğretmen görüşleri
KEYWORDS: Use of computers in learning/teaching process, perceptions of teacher candidates, teachers’ perceptions
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education