ÖZET
Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel problem çözme ile ilgili inançları
incelenmiştir. Çalışma grubu, 2005–2006 öğretim yılı bahar döneminde İç Anadolu ve Karadeniz bölgesindeki illerden
seçilen 5 üniversitenin ilköğretim matematik öğretmenliği programlarına devam eden 244 son sınıf öğretmen adayından
oluşmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda genel
olarak ilköğretim matematik öğretmen adaylarının problem çözme ile ilgili pozitif görüşlere sahip oldukları, ancak hesaplama
becerilerinin önemi ve problem çözerken önceden belirlenmiş adımları takip etmenin gerekliliği gibi bazı gelenekçi görüşlere
sahip oldukları saptanmıştır.
ABSTRACT
This study aimed to investigate the kinds of beliefs pre-service elementary mathematics teachers held
about mathematical problem solving. The participants consisted of 244 senior undergraduate students studying in Elementary
Mathematics Teacher Education programs at 5 different universities in Turkey. The results indicated that, in general, the preservice
teachers held positive beliefs about mathematical problem solving. However, they still had several traditional beliefs
related to the importance of computational skills in mathematics education, and following predetermined sequence of steps
while solving problems.
ANAHTAR KELİMELER: matematiksel problem çözme, matematik öğretmen adayları, öğretmen eğitimi
KEYWORDS: mathematical problem solving, pre-service mathematics teachers, teacher education
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education