ÖZET
Kavram haritası öğretme ve öğrenme yöntemlerinden biridir. Bu çalışmada kavram haritaları, bir
değerlendirme aracı olarak kullanılmıştır. Önce 73 fizik öğretmen adayından impuls ve momentum ile ilgili kendi kişisel
kavram haritalarını çizmeleri istenmiş ardında da 21 soruluk bir başarı testi uygulanmıştır. Kavram haritalarından elde edilen
bulgular öğretmen adaylarının impuls ve momentum kavramları arasında ilişki kurmada güçlük çektiğini göstermiştir.
Kavram haritalarından alınan puanlar ile başarı testi puanları arasındaki korelasyon zayıf bulunmuştur. Çünkü başarı testi
konu ile ilgili bilgileri ve bu bilgileri farklı durumlara uygulama derecesini ölçerken, kavram haritaları kavramsal bakış
açısıyla öğrencilerin bilgilerini değerlendirir.
ABSTRACT
Concept mapping is a kind of teaching and learning method. In this research, concept mapping was
used as an assessment method. Firstly, the physics teacher candidates were asked to draw their own concept maps about
impulse and momentum. Afterwards an achievement test about these concepts with 21 questions was administered. Analysis
of the drawings revealed that the teacher candidates have problems in applying and understanding the concepts of impulse
and momentum. The correlation between scores in concept maps and the achievement test were weak. While the achievement
test measures knowledge and using attained knowledge in different situations, the concept maps, on the other hand, measures
knowledge from a conceptual point of view.
ANAHTAR KELİMELER: kavram haritası, fizik eğitimi, impuls-momentum
KEYWORDS: concept maps, physics education, impulse-momentum
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education