ÖZET
Tüm dünyada sunulan teknoloji sertifika programları son on yılda hızlı bir şekilde artmıştır. Bunların
tasarımı, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerinde dünyanın farklı bölgeleri arasındaki coğrafik, kültürel ve gelişmişlik
düzeyindeki farklılıklar çok az veya hiç dikkate alınmamaktadır. Bu çalışma, teknoloji destekli öğrenimi okul bazında
öğretmen kontrolüyle birleştiren, dünya çapındaki Cisco Certified Network Associate programındaki öğrencilerin başarılarını
değerlendirmektedir. Çalışmanın amacı program ve öğretim materyalleri aynı olduğunda demografik, yetenek ve güdüsel
etkenlerin dünyanın farklı bölgelerindeki öğrenci başarılarını nasıl etkilediğini araştırmaktır. Bu çalışmanın kapsamında
teknoloji eğitim programına Ağustos 2004 den Aralık 2005’e kadar 5.948 akademi ve 135 ülkede kayıt yaptırıp tamamlayan
368.159 öğrenci araştırmaya dâhil edilmiştir. ANOVA ve regresyon yöntemleri ile elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin
önceki başarılarının, teknoloji becerilerinin ve öğrenim durumlarının öğrencilerin başarılarına – bölgelerin gelişmişlik
düzeylerinden bağımsız bir şekilde – etkisi olduğu görülmüştür.
ABSTRACT
There has been a rapid increase in the number of technology certificate programs offered around the
world in the last decade. While designing, developing, and implementing these programs little or no consideration is given to
geographical, cultural and developmental differences between different regions of the world. This study investigates the
students’ success in the Cisco Certified Network Associate (CCNA) program – a unique model combining technologysupported
learning with local instruction world-wide. The purpose of this study is to investigate how demographic, ability,
and motivational factors impact student success in different regions of the world when the curriculum and teaching materials
are the same for all students and teachers. 368,159 students who completed the technology course from August 2004 to
December 2005 in 5,948 academies in 135 countries were examined. Based on ANOVA and regression, results show that
prior achievement, technology skills, and degree impact student achievement regardless of regions’ developmental level.
ANAHTAR KELİMELER: öğrenci başarısı, teknoloji destekli öğrenme ortamları
KEYWORDS: student achievement, technology-supported learning environments
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education