ÖZET
Bu araştırmanın amacı, örgün eğitimdeki derslerde eğitsel bilgisayar oyunu kullanımına ilişkin öğrenci
görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma, Ankara ilindeki özel bir İlköğretim okulunun 6. sınıfında Sosyal Bilgiler dersini alan
24 öğrenci ile 9 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemleri kullanılan araştırmanın sonucunda öğrencilerin
eğitsel oyun ortamını beğendikleri ve böyle bir ortamın Sosyal Bilgiler dersinde destekleyici olarak kullanılmasının onların
derse olan motivasyonlarını artırdığı bulunmuştur.
ABSTRACT
The purpose of this study is to investigate the opinions of students towards the utilization of
educational computer games in their courses. The study was conducted for 9 weeks with twenty-four 6th grade students
attending a Social Studies class in a private school located in Ankara, Turkey. The results of this qualitative study indicated
that students liked the educational computer game environment, and their motivation towards Social Studies course increased
due to the utilization of the game as a supportive course element.
ANAHTAR KELİMELER: eğitsel bilgisayar oyunu, sosyal bilgiler, öğrenci görüşü
KEYWORDS: educational computer game, social studies, student opinion
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education