FARKLI WEB TABANLI ÖĞRETİM ORTAMLARINDA ÖĞRENCİLERİN BAŞARI, MOTİVASYON VE BİLGİSAYAR KAYGI DÜZEYLERİ


STUDENTS’ ACHIEVEMENT, MOTIVATION AND COMPUTER ANXIETY LEVEL IN DIFFERENT WEB BASED LEARNING ENVIRONMENTS


Dr. Mehmet Barış HORZUM & Öğr. Gör. Özlem ÇAKIR BALTA


ÖZET
İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte eğitim anlayışımız da değişmiştir. Günümüzde, eğitimin internet üzerinden gerçekleştirilmesine olanak sağlayan web tabanlı eğitimin yüz yüze eğitimden daha etkili olup olmadığı tartışılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada, web tabanlı öğretim yönteminin sunumunda farklılıklar konu edilirken, öğrencilerin başarısı, kaygı ve motivasyon düzeyleri araştırılarak bu tartışmalara farklı bir boyut kazandırılmak istenmiştir. Gösterim, alıştırma ve karma web tabanlı öğretim ortamları ile yüz yüze öğretim ortamlarında öğrenen dört farklı gruptaki lisans öğrencilerinin başarı, motivasyon düzeyleri ve bilgisayara yönelik kaygıları karşılaştırılmıştır. Araştırmada başarı yönünden karma ortamların diğer ortamlara göre daha fazla ve kalıcı öğrenmeler meydana getirdiği bulunmuştur. Bunun yanında diğer ortamlar arasında başarı yönünden fark yoktur. Motivasyon düzeyleri ve bilgisayara yönelik kaygı bakımından ise alıştırma, gösterim ve karma web tabanlı öğretim arasında anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür.


ABSTRACT
Perspectives about education has changed by the diffusion of internet using. Today many debates on whether web based training deliver lessons via internet, is more effective than face to face or not. The purpose of this research is to provide a different perspective to these debates by examine the students’ achievement, anxiety about computer and motivation with discussing differences in delivery methods of web based training. Achievement, anxiety about computer and motivation of four different groups of undergraduate students are compared who learn in tutorial, drill, practice web based environments with face-to-face environments. It is founded that hybrid environments provide much and more permanent learning. However, there is no difference in achievement between other environments. In addition, there is no significant difference in motivation and anxiety in practice, demonstration and hybrid environments.


ANAHTAR KELİMELER: web tabanlı öğretim, başarı, motivasyon, bilgisayara yönelik kaygı


KEYWORDS: web based instruction, achievement, motivation, computer anxiety.

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education