ÖZET
Bu araştırmada biyoloji öğretiminde çoklu ortam uygulamalarının, öğrencilerin öğrenme başarılarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, deneme modelindedir. Araştırmanın evrenini 2004-2005 öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Almanca hazırlık sınıfında öğrenim gören toplam 58 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma başlangıcında rastgele 29 öğrenci deney, 29 öğrenci ise kontrol grubuna seçilmiştir. Öğretim, deney grubunda hücre bölünmesi konusu ile ilgili çoklu ortam CD’si yardımıyla elektronik sınıfta gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubu ise, aynı uygulayıcı tarafından, aynı konuyu içeriği farklılaştırılmaksızın, tamamen öğretmen merkezli olarak, tahta, kalem ve ders notları kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerini toplamak için hücre bölünmesi konusu ile ilgili geliştirilen çoktan seçmeli 30 sorudan oluşan başarı testi, uygulamanın başlangıcında her iki gruba ön test ve uygulamadan sonra yine her iki gruba son test olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, çoklu ortam uygulamalarının, kavrama ve uygulama düzeyindeki davranışlara ulaşma açısından daha yüksek bir başarı sağladığı ortaya çıkmıştır.
ABSTRACT
The aim of this research is to determine the effects of the multimedia applications on the learning achievements of the students when teaching biology. The study is an experimental model. The population of the research is composed of provided by 58 students, from preparatory class of German division of the School of Foreign Languages of Hacettepe University in the spring term of the 2004-2005 academic years. At the beginning of the research, 29 students were chosen randomly for the experiment group and the other 29 students for the control group. The experiment group was taught in an electronic class, with a multimedia CD. On the other hand, without changing the contents of the same subject and by being completely teacher-centered, the experimental group was taught the subject by the same person who had taught the experimental group but by this time in a traditional method by using a blackboard and class notes. In order to collect data of research a 30 multiple-choice achievement test was handed out to both groups at the beginning of the application as a pre-test and again after the application as a post-test. According to the result of the research, it appeared to be that the complete multimedia applications provide higher achievement in reaching to the behaviors at the levels of knowledge, comprehension, and application.
ANAHTAR KELİMELER: biyoloji öğretimi, çoklu ortam uygulamaları, hücre bölünmesi
KEYWORDS: biology teaching, multimedia applications, cell division
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education