BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMESİNDEKİ ANAHTARLAR: ÖĞRETMENLERİN ALGILARI VE KULLANIMLARI


THE KEYS FOR ICT INTEGRATION IN K-12 EDUCATION: TEACHERS’ PERCEPTIONS AND USAGE


Assist. Prof. Dr. Yüksel GÖKTAŞ, Assist. Prof. Dr. Zahide YILDIRIM & Assist. Prof. Dr. Soner YILDIRIM


ÖZET
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaki öğretmenlerin Bilişim Teknolojileri’ne (BT) karşı algılarını ve derslerinde BT’yi kullanımlarıyla ilgili var olan durumu ortaya çıkarmaktır. Araştırmacılar veri toplamada ve verilerin analizinde nitel ve nicel yaklaşımları birlikte kullanmışlardır. Nicel veriler, 12 bölge, 35 il ve 92 okuldaki 1429 öğretmenden uygun örnekleme tekniği kullanılarak anketler yoluyla toplanmıştır. Nitel veriler ise aynı anketlerdeki açık uçlu sorularla ve 6 öğretmenle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Bulgular, öğretmenlerin BT’nin ilk ve orta öğretime bütünleştirilmesi konusundaki algılarının olumlu olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin %25’i bilgisayar laboratuarlarını kullanmakta ve derslerine BT’yi bütünleştirmektedir. Diğer öğretmenler ise ya BT’yi derslerinde kullanmamakta veya yeterli BT kaynaklarına erişememektedirler


ABSTRACT
The purpose of this study is to investigate the current status of K-12 teachers’ Information and Communication Technologies (ICT) perceptions and ICT usage in their courses. The researchers used both quantitative and qualitative research approaches within data collection and analysis section. Quantitative data were collected with a questionnaire from 1429 K-12 teachers in 92 K-12 schools at 35 provinces of 12 different regions in Turkey through a representative convenience sampling method. Qualitative data were collected, through open-ended items in the questionnaire from the same participants and through interviews with 6 K-12 teachers. The results provided some evidence that there are positive perceptions about the integration of ICT into K-12 schools. The results also showed that at least one-fourth of the K- 12 teachers used computer laboratories and integrated ICT into their courses. The remaining teachers either do not integrate ICT into their courses or they lack of sufficient ICT facilities.


ANAHTAR KELİMELER: BT kullanımı, BT’ye karşı algı, ilk ve orta öğretim öğretmenleri


KEYWORDS: ICT usage, ICT perceptions, K-12 teachers

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education