ÖZET
Bu çalışma yabancı dil eğitiminde öğrencilerin ana dilinin rolünün tekrar gözden geçirilmesinin gerekliliğine dikkat çekmektedir. Son yüz yılda anadilin yabancı dil öğretiminde kullanımı ile ilgili olarak farklı kavramsal düşünce okulları tarafından ortaya atılmış olan görüşlerin kısa bir özeti sunulmakta ve İngilizce öğretiminde anadilin kullanılmasının ne zaman faydalı olup olmayacağının örnekleri verilmektedir. Yazar, planlı kullanılması şartı ile öğrencilerin anadilinin yabancı dil öğrenim ve öğretimini kolaylaştıracak faydalı bir kaynak olduğu ve yabancı dil öğrenimine engel teşkil edecek bir faktör olarak görülmemesi gerektiği fikrini desteklemektedir.
ABSTRACT
This paper calls attention to the vital need to reexamine the role of the students’ first language in foreign language teaching. It provides a brief snapshot of the views concerning L1 use in L2 classes put forward by different methodological schools of thought over the last century. Through the presentation of potential uses of the first language, the author argues for the conviction that L1, if used properly, is essential and can play a facilitating role in foreign language teaching and learning as an invaluable linguistic resource, and thus, should not be treated as a barrier to learning.
ANAHTAR KELİMELER: anadil, birinci dil, yabancı dil, ikinci dil, ingilizce öğretimi.
KEYWORDS: mother tongue, first language, foreign language, second language, l1, l2, teaching of english.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education