Pandemi Döneminde Gerçekleştirilen Çevrimiçi Derslerin Öğretmen Deneyimlerine Doğrultusunda Değerlendirilmesi


Evaluating Online Courses Implemented in the Pandemic Period: A Qualitative Study


Oğuzhan TEKİN


ÖZET
Günümüzde ülkeler, COVID-19 salgını nedeniyle eğitim sürecindeki tüm paydaşlarını çalışmalarını İnternet üzerinden yürütmeye zorlamaktadır. Bu bağlamda, Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı, dünyadaki birçok ülke gibi eğitime devam etmek için çevrimiçi uzaktan eğitim yöntemini bir strateji olarak kullanmıştır. Genel bir bakış açısı oluşturmak için, dünya genelinde uygulanan çevrimiçi uzaktan eğitim uygulamalarını nitel, nicel ve karma yöntemler kullanarak incelemek önemli olabilir. Bu durumda, mevcut çalışma Türkiye'de uygulanan çevrimiçi dersleri öğretmen deneyimlerine göre değerlendirmeye odaklanmıştır. Bu amaçla nitel araştırma paradigmasına dayalı fenomenolojinin benimsendiği araştırmanın verileri 2019-2020 eğitim öğretim yılında Tokat ili Merkez ilçede görev yapan 25 öğretmenden toplanmıştır. Bireysel görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve 4 kavramsal kategori altında incelenmiştir (öğretmenlerin çevrimiçi kurslarla ilgili duygu ve düşünceleri, çevrimiçi kurslarda öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar ve çevrimiçi kursların iyileştirilmesine yönelik öneriler). Bulgular, pandemi döneminde uygulanan çevrimiçi uzaktan eğitim yöntemi ile verilen derslerin öğretmenlerin deneyimlerine göre kısmen başarılı olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular doğrudan alıntılarla özetlenmiş, ilgili literatürle karşılaştırılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.


ABSTRACT
Today, countries force all participants in the educational process to optimize their work through the Internet due to COVID_19 pandemic. In this context, the Turkish Ministry of National Education has used the online distance learning method as a strategy to continue education as many countries do in the world. To create a general conspectus, it may be significant to examine online distance learning practices using qualitative, quantitative and mixed methods. In this case, the current study focused to evaluate online courses implemented in Turkey according to the teacher experiences. For this purpose, the data of the study, in which the phenomenology based on the qualitative research paradigm was adopted, was collected from 25 teachers working in the 2019-2020 academic year. The data obtained from individual interviews were subjected to content analysis and examined under 4 conseptual categories (teachers' thoughts and feelings about online courses, problems teachers faced during online courses and suggestions to improve online courses). Findings revealed that online distance learning method applied during the pandemic period was partially successful according to the teachers' experiences. Findings are summarized with direct quotations, discussed by comparing with the related literature and suggestions are presented.


ANAHTAR KELİMELER: Pandemi dönemi, çevrimiçi uzaktan öğrenme, öğretmen deneyimleri


KEYWORDS: Pandemic period, online distance learning, teacher experiences


DOI :  [PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education