Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarında STEM Etkinliğine Yönelik Kazanımların Benzerlikleri: Türkiye Fiziksel Olaylar/Yeni Zelanda Fiziksel Dünya


The Similarities of Achievements towards STEM Activity in Science Course Teaching Curricula in Turkey Physical Events/New Zealand Physical World


Abdullah AYDIN & Zeliha KIVANÇ


ÖZET
Bu çalışmada, Türkiye ve Yeni Zelanda Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarında yer alan Fiziksel olaylar/Fiziksel Dünya kazanımları STEM etkinliğine yönelik incelenmiş ve kazanım benzerliklerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu araştırmada, karşılaştırmalı eğitim alanında kullanılan analitik yaklaşımdan faydalanılmıştır. Araştırma modeli olarak genel tarama modeli kullanılmıştır. Veri kaynağı olarak Yeni Zelanda’nın 2007 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ile Türkiye’nin 2017 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programından yararlanılmıştır. Veri analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda adı geçen programlardaki kazanımların ifade, ima, vurgu yönünden benzer (%79.43) oldukları tespit edilmiştir. Kazanımların benzerliği bir ilin Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ortaokullarda görevli 15 fen bilgisi öğretmeninin ortak görüşleri ile belirlenmiştir. Benzerlik uyum oranları her bir kazanım için güvenirlik katsayısı hesaplama formülü kullanılarak hesaplanmıştır. Hesaplamalar sonucunda %70 ve üzerinde puan alan kazanımlar “benzerdir” olarak değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda 14 kazanımın ifade, ima ve vurgu yönünden benzer olduğu belirlenmiştir.


ABSTRACT
In this study Physical events/physical world achievements taking place in Turkey and New Zealand Science Teaching Curriculums were examined a towards STEM activity and the comparison of the similarities of the achievements was aimed. In this study, the analytical approach employed in the field of comparative education was used. The general survey model was used as a research model. As a data source, Science course curricula in New Zealand in 2007 and in Turkey in 2017 were used. Data were analyzed using a content analysis. The findings showed that the learning gains in the curricula in Turkey and New Zealand were very similar (%79.43), concerning expression, implication and emphasis. The similarity of the achievement was determined by 15 science teachers’ opinions who were working in secondary schools of the Ministry of National Education in Turkey. Similarity ratios were calculated using the reliability coefficient calculation formula for each achievement. As a result of the calculations, the achievements that had a score of 70% or more were considered similar. The findings showed that 14 gains in terms of implication, expression and emphasis in the Science course curricula were similar between Turkey and New Zealand


ANAHTAR KELİMELER: Fen Eğitimi, Kazanım, STEM, Yeni Zelanda, Türkiye.


KEYWORDS: Science Education, Achievement, STEM, New Zealand, Turkey.


DOI :  [PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education