İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Öğrencilerin Kurdukları Problemlere Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi: Kesirlerle Toplama İşlemi


The Investigation of Elementary Mathematics Teachers’ Views about Problems Posed by Students: Addition Operation with Fractions


Dr. Tuğrul KAR & Doç. Dr. Cemalettin IŞIK


ÖZET
Çalışmada, ilköğretim matematik öğretmenlerinin yedinci sınıf öğrencilerinin kesirlerle toplama işlemine yönelik kurdukları hatalı problem cümlelerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Erzurum il merkezindeki 10 ilköğretim matematik öğretmeni ile yapılmıştır. Çalışmanın verileri iki aşamada toplanmıştır. Birinci aşamada, yedinci sınıf öğrencilerine kesirlerle toplama işlemine yönelik hazırlanan Problem Kurma Testi uygulanmıştır. İkinci aşamada veriler, öğrenci yanıtlarından seçilen altı hatalı problemin yer aldığı görüşme formunun öğretmenlere uygulanması ile toplanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler, içerik analiz türleri içerisinde yer alan kategorisel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmada öğretmenlerin, öğrencilerin kurdukları problemlerdeki hataları belirleyebilmede güçlükler yaşadıkları, birden çok hatayı barındıran problem cümlelerinde başarının daha düşük olduğu ve yaptıkları açıklamalarda yeni hatalar sergiledikleri tespit edilmiştir.


ABSTRACT
This study aims at presenting the opinions of elementary mathematics teachers on the incorrect problem sentences posed by the seventh grade students, with regard to addition of fractions. The study was conducted with 10 elementary mathematics teachers located in the city center of Erzurum province. Data for the study have been collected in two stages. At the first stage, the Problem Posing Test, prepared for addition of fractions, was applied to the seventh grade students. At the second stage, data were collected by applying the interview form, which includes six incorrect problems, to the teachers. The data obtained from both stages of the study has been analyzed through categorical analysis technique, listed under the content analysis types. The results of the study show that the elementary mathematics teachers experienced difficulty in identifying the errors, showing a lower rate of success in problem sentences that include more than one error and made different errors in explaining the errors.


ANAHTAR KELİMELER: Problem kurma, kesirlerle toplama, ilköğretim matematik öğretmenleri.


KEYWORDS: Problem posing, addition operation with fractions, elementary mathematics teachers.

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education