Öğretmen Adaylarının Matematiği Öğretme Süreçlerinden Yansımalar


Reflections from Pre-Service Teachers' Mathematics Teaching Process


Yrd. Doç. Dr. Müjgan BAKİ & Doç. Dr. Selahattin ARSLAN


ÖZET
Alanı Öğretme Bilgisi (AÖB) etkili öğretim yapan bir öğretmenin sahip olduğu en temel bilgilerdendir. Bu çalışma, AÖB’nin bileşenleri bağlamında öğretmen adaylarının karşılaştığı zorlukları incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda 4’ü sınıf, 4’ü ilköğretim matematik olmak üzere 8 öğretmen adayı Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında gözlenmiş ve bu adaylarla mülakatlar yapılmıştır. Çalışmada her iki gruptaki öğretmen adaylarının benzer problemler yaşadıkları ortaya konulmuştur. Bu bağlamda, öğretmen adaylarının öğrenciye ulaşma, öğrenci önbilgisine uygun etkinlik belirleme ve uygulama, etkinlikleri zorluk derecesine göre sıralama, öğrencileri etkinliklerin amacından haberdar etme, etkinlikleri toparlama ve etkinler arası geçiş yapma gibi hususlarda zorluklar yaşadıkları sonucuna varılmıştır.


ABSTRACT
Pedagogical Content Knowledge (PCK) has been considered to be the most important factor for identifying the role of the teacher in carrying out effective teaching. This paper examines, with respect to the components of PCK, the types of difficulties that a group of pre-service teachers encountered during the process of designing teaching activities. For this purpose, 8 pre-service teachers (4 elementary mathematics and 4 classroom teachers) are observed whilst teaching mathematics during the Teaching Practicum course and are interviewed. The study reveals that both groups of pre-service teachers had similar problems in teaching practices. Pre-service teachers experienced difficulties in determining the activities with regard to prior knowledge of the students, deciding the difficulty level of the activities and sorting them, informing students about the purpose of the activities, conducting activities according to their perceived purposes and making transitions between activities.


ANAHTAR KELİMELER: Alanı öğretme bilgisi, öğretmen adayı, öğrenci etkinliği


KEYWORDS: Pedagogical Content Knowledge, pre-service teachers, student’s activity


DOI :  [PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education