ÖZET
Araştırmada, Türkiye’de satışa sunulan 0–3 yaş çocuklarına yönelik resimli çocuk kitaplarının fiziksel, resimleme, içerik özellikleri açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya Ankara ve İstanbul’daki kitabevlerinde 0–3 yaş çocuklarına yönelik olarak satışa sunulan 146 kitap dâhil edilmiştir. Çalışma verileri araştırmacılar tarafından oluşturulan ve beş bölümden oluşan kontrol listesi kullanılarak toplanmıştır. Verilerin frekans ve yüzde değerleri SPSS16 istatistiksel paket programı kullanılarak hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda, 0–3 yaş çocuklarına yönelik resimli kitapların fiziksel, resimleme ve içerik özellikleri açısından alan yazında kabul gören özellikleri çoğunlukla taşıdıkları, ancak kitapların geliştirilmesi gereken yönlerinin bulunduğu belirlenmiştir
ABSTRACT
This study aims to evaluate children’s picture books for 0-3-year-olds on the market in Turkey with respect to their physical features, illustrations and content. A total of 146 children’s books for sale in Ankara and Istanbul bookshops were studied. Data were collected by using a five-part book check list designed by the researchers. The frequencies and percentages of these data were computed by using the SPSS16 statistical package. The results revealed that books for 0–3-year-olds generally reflect positive physical, illustration and content features listed in the literature but may be improved in several ways.
ANAHTAR KELİMELER: 0–3 yaş, çocuk edebiyatı, resimli çocuk kitapları, resimli kitapların özellikleri
KEYWORDS: 0-3-year-olds, children’s literature, children’s picture books, picture books’ features
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education