ÖZET
Kimya öğretmenliği ders programlarını değerlendirme
amacı ile Türkiye'deki 13 adet Eğitim Fakültelerindeki
Kimya Eğitimi Anabilim Dalları eğitim programları karşılaştırılmıştır.
Bu çalışmanın sonucunda Eğitim Fakültesi
Fen Bilimleri Eğitimi bölümü Kimya Anabilim Dallarının
kimya eğitimi programlarında okutulan derslerin niteliği ve
niceleği bakımından büyük bir farklılık gözlenmemiş,
tüm Eğitim Fakültelerinin eğitim programları çerçevesinde
haftalık 19-21 saatlik pedagojik formasyon derslerinin verildiği
ortaya çıkmıştır. Ancak bazı Anabilim dallarının eğitim
programlarında bazı özel kimya konularına öncelik
verildiği, bunların ders şeklinde izlendiği görülmüştür.
Çalışma kapsamında öğretim elemanlarına, kimya öğretmenlerine
ve kimya öğretmenliği son sınıf öğrencilerine
kimya eğitimine ait bir anket uygulanmıştır. Uygulanan
anket kimya eğitiminde ders konularının ağırlıklarına derslerdeki
başarılarının ölçülmesine, öğretmenin bilgisi açısından
kimya ile ilgili belli bir konunun nasıl öğretileceğine
ve uygulanan kimya programına ait
değerlendirmeleri içermektedir. Anket sonucunda, alan
derslerinin ayrıntılı olarak verilmesi ancak öğretmenin lisede
kullanabileceği bazı bilgileri önceden hazırlaması gerektiği
ve eğitim derslerinin ise öğrencinin öğretmen olduğunda
kullanabileceği bilgileri ve davranışları içermesi
gerektiği görüşü ortaya çıkmıştır.
ABSTRACT
ching, 13 chemistry teaching syllabuses in Turkey have
been compared. A questionnaire has been applied for
evaluation. In the light of the evaluation, it can be said
that main differences do not exist among the above mentioned
syllabuses in terms of quantity and quality of the
courses and it is found out that 19 - 21 hours pedagogical
formation courses are given in a week in the curriculum of
the Faculty of Education. However, it is determined that
in certain syllabuses, some special chemistry subjects are
given priority in the light of the courses.. A questionnaire
directed to the instructors, teachers and fourth class students
of Chemistry Teaching departments has be en administered.
The questionnaire comprised evaluations in
terms of main course subjects, student achievement,
knowledge of the instuctors, how to teach a certain point
and the a13plicationof a syllabus related to chemistry teaching.
The results of the questionnaire put forward the view
that field caurses should comprise detailed knowledge
that could als o be used in high schools by the teachers;
moreover, educatian courses should include knowledge
and behavior that would be used in teaching.
ANAHTAR KELİMELER: Kimya öğretmenliği, kimya öğretmenliği ders programları.
KEYWORDS: Chemistry teaching, sylabuses of chemistry teaching.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education