ÖZET
Öğretmen adaylarının ortadereceli okullarda fizik eğitimi-
öğretimi hususunda ihtiyaç duyacakları bilgi ve becerileri
içeren derslerin eğitim fakültelerindeki müfredat
programlarında yeterince yer almadığı bilinmektedir. Bu çalışmada,
sözkonusu alana katkıda bulunmak amacıyla
'Araştırmacı Öğretmen Yetiştirme' yaklaşımına dayalı bir
ders geliştirilmiştir. Geliştirilen dersin gerekliliği ve modelin
tanımı verilmiştir. Ayrıca dersin, amacı ve içeriği belirlenip,
ülkemizde eğitim fakültelerinin fizik eğitimi bölümlerinde
nasıl uygulanacağı tartışılmıştır.
ABSTRACT
it is well known that the existing curriculum of the faculties
of education does not have courses with adequate
contents to equip the teacher candidates with the knowledge
and skills needed in the teaching-Iearning process of
physics at the secondary level. In order to contribute this
area, in this work a lesson, based on the action research
model, was developed. The needs of the lesson and definition
of the model were given. The objectives and the
content of the lesson developed were determined. The implementation
of the lesson at the departments of physics
education was also discussed with how and why questions.
ANAHTAR KELİMELER: Müfredat programı geliştirme ve uygulama; fizik eğitimi, öğretmenin araştırmacı olduğu model; fizik öğretmen adayları.
KEYWORDS: Curriculum development and implementation; physics education; action research; physics teacher candidates.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education