ÖZET
Orta öğretim öğrencilerinin yüksek öğretim programlarına
yerleştirilmeleri amacıyla uygulanan ÖSS ve ÖVS
sınavlarında sorulan Fizik sorularının başarıyı ne derece etkilediğini
saptamak amacıyla, konu alanları, soruların ders
programına uygunluğu, ortalama orta öğrenim bilgi düzeyi
açısından çözülebilirlikleri incelenmiştir. Hacettepe Üniversitesi
bünyesinde ilgili Fizik sorularını yanıtlayarak Fizik
Eğitimi, Kimya Eğitimi, Biyoloji Eğitimi, Matematik Eğitimi,
Matematik Lisans ve Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dallarında
eğitim gören Lisans öğrencilerinin konu ile ilgili
görüşleri alınmış ve başarıyı belirleyen etkenler incelenmiştir.
Orta öğrenim fizik programlarının yeterince
somut (görsel) eğitim araç-gereçleri ile desteklenmeyişi,
eğiticilerin yetersizlikleri ve öğrencilerin kişilik yapıları açısından
fizik konularına ilgi duyma düzeyi fizik derslerindeki
başarı seviyesini etkileyen temel etkenler olarak
belirlenmiştir.
ABSTRACT
Succes of secondary school students in solving Physics
questions of ÖSS and ÖVS examinations have been investigated
in terms of these questions suitability to secondary
school education program and an average student's
physics background. Factors affecting succes have been
studied through a questionnaire distributed to undergraduate
students of Hacettepe University. Lack of visual
education/training material, disability of educators, and
the lack of student's personal interest in physics are defined
to be the major factors influencing succes in these examinations.
ANAHTAR KELİMELER: Fizik Eğitimi, ÖSS-ÖYS sınavları.
KEYWORDS: Physics education, ÖSYM - ÖSS -ÖYM examinations
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education