ÖZET
Bu çalışmada, Ankara şehrinde örnekleme yöntemiyle
seçilmiş 5 orta öğretim kuruluşunda Sağlık Bilgisi dersinin
içeriği, öğrencilerin ilgileri, dersin işleniş biçimi, öğretmen
ve öğrencilerin ders ile igili karşılaştıkları sorunlar araştırılmıştır.
Sağlık Bilgisi dersi, 1984-1985 akademik yılında
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya konulmuştur.
Ders programı ve içeriği oldukça titiz hazırlanmış olmasına
karşın, uygulamada ortaya çıkan bazı problemler nedeniyle
etkin bir biçimde verilmediği görülmüştür. Çalışma sonunda,
saptanan problemler doğrultusunda bazı çözüm
önerileri getirilmiştir.
ABSTRACT
In this study, the content of -the Healthcare-Courses,
student motivation, course outline, problems of the teachers
and the students related to the course have been investigated
in 5 secondary schools in the city of Ankara.
The courses were put into practice in 1984-1985 academic
year in secondary schools.The content of the program
was prepared well by the Ministry of Education,
However, due to the problems encountered with during
the applications, the courses were not given effectively.
At the end of the study, possible solutions were put forward
in order to solve the determined problems.
ANAHTAR KELİMELER: Fen eğitimi, sağlık bilgisi dersi, orta öğretim
KEYWORDS: Science education, health-care courses, secondary education.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education