ÖZET
Kimya eğitimi yazılımının aşama aşama geliştirilmesinden
sonra yapılacak iş, yazılırnın değerlendirilmesinin
gerçekleştirilmesi olmalıdır. Hazırlanan
yazılırnın değerlendirilmesi konu uzmanlarına yönelik
anket ve yazılırnın öğrenci gruplarına uygulanması şeklinde
gerçekleştirilmiştir.
Konu uzmanlarına yönelik anket, üç gruptan oluşturularak,
yazılırnın içeriğinin bilimsel, teknik ve fen eğitimi
teknolojisi yönlerinden değerlendirilmesi sağlanmıştır.
Bilimsel yönden değerlendirmede yazılırnın
kimya eğitimi uzmanlarına yr'lelik olarak kimya bilimi
alanındaki geçerli bilimsel bilgilere uygunluğu ölçülmüş
ve 3.00 üzerinden 2.90 alarak çok iyi bulunduğu gözlenmiştir.
Teknik ve eğitimsel özellikler açısından değerlendirme;
kullanım kolaylığı, ekran düzeni, öğrenciye
görelik açılarından BDE uzmanlarınca yapılmış ve olumlu
bulunmuştur. Fen eğitimi teknolojisi açısından değerlendirmede
ise, içerik, yöntem, öğretim, uygulama süreci
açısından fen eğitimi teknolojisi uzmanlarınca
değerlendirilerek "oldukça iyi" bulunduğu gözlenmiştir.
Öğrenci grupları ile deneme ve değerlendirme
aşamasında Anadolu Lisesi öğrencileri ile hiç kimya bilgisine
sahip olmayan öğrencilerden yararlanılmış, yazılımın
sonunda bulunan başarı testi her iki gruba da uygulanarak,
öğrencilerin bilgi ve kavrama basamaklarında
üst düzeye eriştikleri, uygulama basamağında ise daha
düşük düzeylerde oldukları gözlenmiştir.
ABSTRACT
The following step after the development of teaching
chemistry software is the evaluatin of it. The evaluation
consist of administrering questionnaires directed to experts
and putting into practice the software in student
groups.
The questionnaire comprises three parts in which con~
tent of the software is examined from the veiwpoints of
science, technical and science education technology. It
is observed that scientific evaiuation directed to the experts
is about the convenience of the valid scientific data in
chemistry and it is also noted that the result is 2.90 over
3.00 which can be regarded as quite satisfactory. The
evaluation about technical and educational qualities have
be en put into practice by computer assisted education experts in terms of easy operation, screen arrangement and
student relations, the results of which have be en positive.
science education technology experts pointed out
that science education technology was "very good" as a
result of the evaluation in accordance with content, method,
teaching and application processes. In the testing and
evaiuation phases, Anatolian High School Students and the
ones who do not know anything about chemistry were
taken advantage of and the achievement test at the end of
the software was applied in both groups resulting in success
in knowledge and comprehension levels but not in
application level.
ANAHTAR KELİMELER: Bilgisayar destekli eğitim, kimya eğitimi yazılımı, yazılımların değerlendirilmesi
KEYWORDS: Computer assisted education, chemistry education software, evaluation of software.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education