ÖZET
"Ön Planlama" ve "Öğretim Tasarımı" aşamaları, yazılımların
ortaya çıkmasında en can alıcı unsurları oluşturmaktadır.
Geliştirilecek olan kimya eğitimi yazılımlarında
ön planlama aşamasında yazılırnın genel
amacı, düzeyi, özel amaçları, konunun ana hatları ile
müfredanaki yeri net ve kesin olarak ortaya koyulmalıdır.
Öğretim tasarımı aşaması, hazırlanacak kimya
eğitimi yazılımının hem eğitim-öğretim süreci yönünden
hem de bilimsel yönden ayrıntılı tasarlanması yani senaryolaştırılması
süreci olduğundan, öğretim ilkeleri ve
araştırmalar göz önünde bulundurularak, yazılırnın hangi
özellikleri içermesi gerektiği tasarlanmalıdır. Ayrıntılı tasarım
aşamasında ise, kimya eğitimi ders yazılımının tam
ayrıntısı ortaya konuımalı ve ne'ye ne şekilde ulaşılacağı,
yönlendirci ipuçları, konunun bütünlük içermesi
hedeflenerek, kimya eğitimi ile ilgili notlar üretilirken "eğitim-
öğretim yönünden tasarım" başlığı altında belirlenen
düşünceler göz önünde bulundurularak, yazılırnın iskeleti
oluşturulmalıdır.
Yazılım içinde öğrenciyle iletişim sürecinde, öğrenci yaoıtlarına
bağlı olarak kestirilebilecek sapmaları önlemek ve
bir noktada odaklamak için akış diyagramları yoluyla olayın
mekanikleştirilmesi sağlanmalıdır.
ABSTRACT
The development of "Pre-Planning" and "Instructional
Design" phases are regarded as the most notable elements
in the appearance of software. In the pre-planning phase
of the chemistry education softwares that we have developed,
the general purpose, level of specific purposes,
main subjects, the place of it in the curriculum should be
mentioned exactly.
In the instructional design phase the characteristics of
the chemistry education coursware should be planned in
accordance with instructional principles and researches
because the chemistry education software is the process
of designing chemistry education software in details in
the light of both education-training processes and science.
In the detailed designig phase, chemistry education
coursware should be presented in details and notes
should be produced related LO chemistry education by
pointing out achievement ways, guiding clues and unity
of the subject; besides, frame of the software should be
formed by taking into consideration the aimed thoughts in
the light of "educational instructional design
In the process of interaction with the student, in order
to prevent estimated deviations and focus them on a certain
point related to answers of the student, the process
should be made mechanicaliny by the help of flow charts.
ANAHTAR KELİMELER: Bilgisayar destekli eğitim, kimya eğitimi yazılımı, ön-planlama, öğretim tasarımı.
KEYWORDS: Computer assisted education, chemistry education software, pre-planning, intructional design.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education