ÖZET
Bu çalışmanın amacı, geleneksel sınıf öğretiminin yanısıra
verilen Bilgisayar Destekli Öğretirnin (BDÖ), altıncı
sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersi başarılarına etkisini
araştırmaktır. İki öğrenci grubu bu araştırmada rol almıştır.
Deney grubu öğrencileri, sınıf içi öğretirnin yanısıra, Bilgisayar
Destekli Öğretimden yararlanmışlardır. Kontrol
grubu öğrencileri ise sınıf içi öğretirnin yanısıra problem
çözme uygulamasından yararlanmışlardır. Araştırmaya
konu olan üniteler, Durgun Elektrik, Elektriksel İletkenlik,
Elektrik Devreleri ve Ohm Kanunlarıdır. t-test analizi iki
grup arasındaki fen bilgisi başarısını karşılaştırmış ve BDÖ
den yararlanan grubun daha başarılı olduğunu göstermiştir.
ABSTRACT
The purpose of this study is to explore the effect of
classroom instruction enriched with Computer Aided Instruction
(CAl) on sixth grade students' science achievement.
Two groups of students were involved in this study.
Experimental group took classroom instruction together
with Computer Aided Instructian (CAl) Whereas control
group were thought by classroom instruction and recitation.
Units under consideration were Static Electricity, Electrical
Conduction, Electrical Circuits and Ohm's Law. t-test
analysis was used to detect the differences in science
achievement of two groups. Results showed a significant
difference between two groups. CAl group took significantlı
higher scores.
ANAHTAR KELİMELER: Bilgisayar destekli öğretim (BDÖ), fen bilgisi başarısı, problem çözme.
KEYWORDS: Aided instruction (CAl) science achievement, recitation.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education