ÖZET
Küçük ölçekli pilot ve deneysel bir çalışma olarak tasarımlanan
bu incelemede, ODTÜ'de düzenlenen hizmetiçi
eğitim ve yetiştirme (HEY) kurs öğretim programının ana
ünitelerinden biri: Kalkülüse Giriş ünitesi değerlendirilmekte;
konuyla ilgili öğretmenlerin görüşleri, eğilimleri
ve önerileri açıklanmaktadır. Kursa katılan bir grup
matematik öğretmenlerden derlediğimiz verilerin analizinden
elde edilen bilgiler açıklandıktan sonra daha yararlı
HEY kurslarının düzenlenmesinde gözardı edilmemesi
gereken bazı noktalar ana başlıklarla sıralanmakta ve kısaca
tartışılmaktadır. Tasarımlanan öğretim programından
öğretmenlerin çoğu yararlanmış olmasına karşın gerek önyetişim
eksiklikleri gerekse İngilizce dil yetersizlikleri nedeniyle
bazı öğretmenler, beklentilerini elde edemediklerini;
ünitenin sınıfta geleneksel ders anlatım
tekniğiyle çok hızlı işlendiğini, konuyla yakınlık kazandıklarını,
uygun araç ve gereçlere gereksinimleri olduğunu
belirtmektedirler.
ABSTRACT
This investigation, which was planned as a small scale
experimental pilot study, evaluates the introduction to calculus
unit taught in the in-service education and training
(INSET) course held at METU, and explains the teachers'
ideas and suggestions related to this matter. The data was
collected from some of the mathematics teachers joined to
the INSET program. Then the data was analysed to darify
some points related to the organisation of such courses
and to discuss the current issues very briefly. Although
most of the teachers benefited from the INSET program,
some teachers said that they did not get their expectations.
The reason was the deficiency in their background
and their use of English language. They also mentioned
that the course was taught by traditionallecture method in
a short time.
ANAHTAR KELİMELER: Matematik eğitimi, kalkülüs öğretimi, hizmetiçi eğitim, öğretmenlerin görüşleri, öğretim programı, hizmetiçi eğitim programı tasarımı.
KEYWORDS: Mathematics education, teaching calculus, in-service education, teachers' views, curricula, design of INSET program.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education