ÖZET
ODTÜ'de düzenlenen hizmetiçi eğitim ve yetiştirme
(HEY) kurslarına katılan bir grup matematik öğretmeninden
derlediğimiz çok sınırlı veriyi de kullanarak
kursların düzenlenmesi ile ilgili sorunlar ve genel düşünceler
açıklanmaktadır. Bu bağlamda, matematik öğretmenlerinin
sürekli eğitimle mesleklerinde gelişmeleri ve
yetkinleştirilmelerinin gerekleri, daha etkin öğretim programlarının
amaçları ve yapılandırılması, ilkönce ana çizgilerle
özetlenmekte; daha sonra HEY kursunda öğretim
programının içeriğini oluşturan ünitelerden biri: Kalkülüse
Giriş ünitesi, örnek seçilerek öğretmenlerinin HEY programlarının
tasarımı hakkında görüşleri ve önerileri araştırılmaktadır
ABSTRACT
Based on few data obtained from a group of mathematics
teachers who participated in the inservice education
and training (INSET) courses held at METU, the issues related
to the organisation and general concerns are explained.
In this context, the necessity for the professional
development of mathematics teachers and getting competences
through continuing education, the goals of more
effective INSET programs and its structure are summarised
in a broad line, then choosing an example among the
modules called "Introduction to Calculus/Pre-calculus"
which was in the content of the INSET courses, the views
of mathematics teachers and their suggestions for the design
of INSET programs are explored to some extent.
ANAHTAR KELİMELER: Matematik eğitimi, kalkülüs öğretimi, hizmetiçi eğitim, öğretmenlerin görüşleri, öğretim programı, hizmetiçi eğitim program tasarımı
KEYWORDS: Mathematics education, teaching calculus, in-service education, teachers' views, curricula, design of INSET program.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education