Matematik öğretiminde bilgisayar her şey midir?


Doç. Dr. Adnan Baki


ÖZET
Ülkemizde, orta dereceli okullarda, bilgisayar destekli matematik öğretimi resmi olarak konuşulmasına rağmen, görevdeki öğretmenlere ve öğretmen adaylarına bu teknolojiden nasıl yararlanılabileceğini öğretecek yeterli eğitim programlarını henüz geliştiremedik. Makale başlığı olarak sorduğumuz soruya tatmin edici cevaplar veremezsek büyük bir olasılıkla bilgisayara ya olduğundan fazla hayranlık duyulacak ve bunun sonucunda öğretmenler acaba bilgisayar yerimizi mi alacak diye ona karşı bir korku geliştirecek, ya da çoğu öğretmenimiz derslerinde bilgisayardan nasıl yararlanacağını bilmedikleri için onu okullarında veya sınıflarında gereksiz bir lüks olarak algılayacaktır. Öğretmenlerimizde bilgisayara karşı gelişmesi olası bu iki farklı tavır aynı zamanda bilgisayarı matematik eğitimimize sağlıklı bir şekilde entegre etmemizi de engelleyecektir. İşte bu nedenle makalede bilgisayar teknolojisinin matematik eğitiminde kullanılmasının amacı tartışılırken, bu teknolojinin matematik eğitimi için sahip olduğu potansiyel ele alındı ve matematik eğitimi için geliştirilen farklı yazılımların bir matematik öğretmeni tarafından nasıl kullanılabileceği örnekler ile açıklandı.


ABSTRACT
Although computer-based mathematics teaching is officially spoken in Turkey, there is no any program developed to prepare inservice teachers or preservice teachers to use the computer in school mathematics. If we are not abie to give an adequate answer to the question which is the title of this paper (is th computer everything in mathematics teaching?), more likely teachers will develop negative attitudes towards the idea of computer-based mathematics teaching: some will continue to see the computer as luxory in mathematics classroom or some will see it as a machine to replace the teaher. These unfavorable attitudes towards the computer technology will naturally lead teachers to reject the integration of this technology into mathematics education. This paper describes a step-by-step procedure that enables teachers to develop computer-based lessons that effectively use software in the classroom. In order to acheive this goal, the technology is first analyzed to determine its potencial power for mathematics edu cation. As a finai step, examples and suggestions are given by using different educational software.


ANAHTAR KELİMELER: Öğretmen eğitimi, bilgisayar destekli Matematik öğretimi.


KEYWORDS: Teacher education, computer-based Mathematics teaching.

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education