ÖZET
Ülkemizde, orta dereceli okullarda, bilgisayar destekli
matematik öğretimi resmi olarak konuşulmasına rağmen,
görevdeki öğretmenlere ve öğretmen adaylarına bu teknolojiden
nasıl yararlanılabileceğini öğretecek yeterli eğitim
programlarını henüz geliştiremedik. Makale başlığı olarak
sorduğumuz soruya tatmin edici cevaplar veremezsek
büyük bir olasılıkla bilgisayara ya olduğundan fazla hayranlık
duyulacak ve bunun sonucunda öğretmenler acaba
bilgisayar yerimizi mi alacak diye ona karşı bir korku geliştirecek,
ya da çoğu öğretmenimiz derslerinde bilgisayardan
nasıl yararlanacağını bilmedikleri için onu okullarında
veya sınıflarında gereksiz bir lüks olarak
algılayacaktır. Öğretmenlerimizde bilgisayara karşı gelişmesi
olası bu iki farklı tavır aynı zamanda bilgisayarı matematik
eğitimimize sağlıklı bir şekilde entegre etmemizi de
engelleyecektir. İşte bu nedenle makalede bilgisayar teknolojisinin
matematik eğitiminde kullanılmasının amacı tartışılırken,
bu teknolojinin matematik eğitimi için sahip olduğu
potansiyel ele alındı ve matematik eğitimi için
geliştirilen farklı yazılımların bir matematik öğretmeni tarafından
nasıl kullanılabileceği örnekler ile açıklandı.
ABSTRACT
Although computer-based mathematics teaching is officially
spoken in Turkey, there is no any program developed
to prepare inservice teachers or preservice teachers
to use the computer in school mathematics. If we are
not abie to give an adequate answer to the question which
is the title of this paper (is th computer everything in mathematics
teaching?), more likely teachers will develop negative
attitudes towards the idea of computer-based mathematics
teaching: some will continue to see the computer
as luxory in mathematics classroom or some will see it as a
machine to replace the teaher. These unfavorable attitudes
towards the computer technology will naturally lead teachers
to reject the integration of this technology into mathematics
education. This paper describes a step-by-step procedure
that enables teachers to develop computer-based
lessons that effectively use software in the classroom. In order
to acheive this goal, the technology is first analyzed to
determine its potencial power for mathematics edu cation.
As a finai step, examples and suggestions are given by using
different educational software.
ANAHTAR KELİMELER: Öğretmen eğitimi, bilgisayar destekli Matematik öğretimi.
KEYWORDS: Teacher education, computer-based Mathematics teaching.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education