ÖZET
ve 5. sınıf öğrencilerine bilgisayar okur yazarlığı yeterliliklerinin
kazandırılması sürecinde, var olan programa
bu yeterliliklerinin kaynaştırılmasının öğrenci başarı ve tutumu
üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik deneysel bir
çalışma niteliğindedir.
İlk Kısım 4 ve 5. sınıf öğrencilerine, bilgisayar dersinde,
bilgisayar okur-yazarlığı yeterliliğinin kazandırılmasında,
kelime işlem öğretimi yoluyla, Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler
dersinde bilgisayar kullanmanın öğrenci başarı ve
tutum üzerindeki etkilerine bakmak için kontrol, deney
grupları oluşturulmuştur.
Öğrencilerin başarı testlerinden elde ettikleri puanlar,
bilgisayara yönelik tutum puanları ve beceri puanları ile bu
puanların aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır.
Bu puanlar hesaplandıktan sonra araştırma'nın
alt problemlerine göre frekans, yüzde, ortalamalar hesaplanmış
ve t testine bakıimiştır.
ABSTRACT
This study investigated the effect of integration of computer
literacy skills into curriculum on 4th and 5th grades
primary pupils' achievements, computer skills and attitudes
toward computers. Computer literacy means that ability to
be user of computers.
Experimental and control groups were compared on
their achievement, computer skills and attitudes toward
computers. The findings showed that there was a significant
differences at the p< 0.05 level between pre and
post tests scores on word processing in both groups and
there is also a significant differences between pre and post
tests scores on achievement tests in experimental groups.
ANAHTAR KELİMELER: Bilgisayar okur yazarlığı, bilgisayara karşı tutumlar, bilgisayarlar ve eğitim programları.
KEYWORDS: Computer literacy, attitudes toward computers, integration of the computers, computers and curriculum.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education