ÖZET
Didaktik modelleri konu alan literatür, derslerin planlanması
ile ilgili çok sayıda strateji içermektedir. Özellikle,
mesleklerine yeni adım atmış olan genç öğretmenler ders
vermeye başladıklarında, geniş bir yelpazeyi kapsayan sorunlarla
karşılaşırlar. Uygulamada, gerek özel gerekse öğretmenin
kişisel gereksinimlerini göz önünde bulunduran
ders modellerinin temel taşı sayılabilecek genel bir kuram
neredeyse yok gibidir. Genç öğretmenleri bu konuda bilgi
ve beceriyle donatmak için, çağdaş bilimsel araştırmalar
kapsamında, bazı yeni ve gelişmeye açık ders modelleri
örnek olarak incelenmeli ve değerlendirilmelidir. Böylesine
kapsamlı, öğrenci merkezli ve entegre bir öğretim temelinin
uygulanışı, genç öğretmenlere bağımsız bir meslek
hayatı kazandırma sürecinde ancak bir kilometre taşı olabilir.
Bu sürecin sonunda, genç öğretmenlerin amaca
uygun ders hazırlama konusunda kendi modellerini gerçekleştirmeleri
mümkün olacaktır.
ABSTRACT
The literature on didactic model s offers a confused profusion
of planning strategies, and especially the beginning
teachers are faced with a considerable classroom dilernma.
There is hardly any sufficiently well-founded theory of
teaching on the basis of which specific and individual instructional
model s of practice and action could be substantiated,
transferred and integrated.
In order to supply the newly-qualified teachers with an
orientation categorical framewark for a comprehensive,
flexible concept of instructional design, a few exemplary
progressive, .open-minded didactic models shall be analysed
and evaluated in the context of current research
findings.
The use of a thus wider and integrative learner-oriented
didactic fundamentum is but a milestone far more independent
professional practice, and beginning teachers
should become conscious of the ir own models of competent
good teaching
ANAHTAR KELİMELER: Didaktik modeller, planlama araçları, öğrenci merkezlilik, uygulayıcının gereksinimleri, öğretmenin hareket alanı.
KEYWORDS: Didactic models, planning aids, learnercentred, practitioner's challenge, professional's framework of action.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education