ÖZET
Disiplinlerarası öğretirnin önemi, etkili ve anlamlı
öğrenmeye olan katkısı her geçen gün daha fazla vurgulanmaktadır.
Bu yaklaşım yeni olmamakla birlikte kendini
hem literatürde hem de okullardaki uygulamalarda
daha fazla hissettirmeye başlamıştır. Öğretmen eğitimi programları,
grupla öğretim ve problemlere dayalı öğretim gibi
uygulamalarla disiplinlerarası öğretimi ön plana çıkarmakta
ve geleceğin öğretmenlerini bu yönde hazırlamaktadırlar.
Disiplinlerarası öğretim, farklı disiplinlere ait bilgi ve becerileri
anlamlı bir biçimde biraraya getirme ve kullanma
yönünde etkili bir strateji olarak görülmektedir. Bu yaklaşım
aynı zamanda bütüncül olan doğal düşünme biçimimizle
tutarlılık göstermektedir.
Bu çalışma, disiplinlerarası yaklaşımın temellerini gözden
geçirmekte ve program geliştirme yönünden ortaya çıkan
bir takım sonuçları tartışmaktadır. Ayrıca, pratik ve etkili
olabilecek disiplinlerarası bir program geliştirme modeli
tanımlanmakta ve okullarımızda disiplinlerarası öğretirnin
uygulanması yönünde bazı önerilere yer verilmektedir.
ABSTRACT
The importance of interdisciplinary teaching in causing
meaningful and effective learning in students is emphasized
increasingly both in the literature and in schools.
Teacher education programs attempt to explore ways to integrate
different subject areas in a meaningful way to prepare
their students as future teachers so that they themselves
can utilize the same approach in their teaching
practices in schools. Interdisciplinary approach is viewed
as a way of bringing together different disciplines in a meaningful
and practical manner so that students perceive
knowledge and skills as a whole rather than discrete pieces.
This approach is consistent with our natural way of
thinking, that is halistic most of the time.
This artiele explores the rationale behind interdisciplinary
approach to teaching and learning process
and offers implications for curriculum development in
schools. A model for interdisciplinary curriculum development
is discussed, and ce rtain suggestions for promoting
interdisciplinary teaching in our schools are offered.
ANAHTAR KELİMELER: Disiplinlerarası öğretim, disiplinlerarası program.
KEYWORDS: Interdisciplinary teaching, interdisciplinary curriculum, teaeher edueation.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education