ÖZET
"Biyoloji" ile "Çevre ve İnsan" derslerinin müfiedat
programlanna bakıldığında, "Yaşam", "Canlı" ve "Doğa" ile
onların değişik şekillerine ait ansiklopedik bilgi aktarılmaya
çalışan bilgiye özgül (=Kognitif) alanda, birkaç aynca dışında,
çok genel bilgilerin verildiği görülür.
Burada esas itibariyle biyolojik bilgilerle insani ve çevre ile
ilgili sorunların çözümüne çalışılacaktır. Biyoloji dersinin saat
olarak süre planı, çeşitli okul tiplerinde maalesef buna olanak
vermemektedir.
Bu nedenle Biyoloji dersinin tüm okul tiplerindeki haftalık
ders saatlerinin artırılması gerekir.
ABSTRACT
Wenn man die LehrpHine des Biologieunterrichtes
und des Faches Umwelt und Mensch betrachtet, stellt
man mit einigen Ausnahmen nur sehr allgemeine Sachkenntnisse
im kognitiven Bereich fest, der eine enzyklopadische Wissenvermittlung
über Leben, Lebewesen und Natur mit ihren
vielfaltigen Erscheinungsformen erstrebt.
Hier wird hauptsachlich durch die biologischen Sachkenntnisse
die Lösung menschlicher und umweltbezogener Probleme
angestrebt. Der Biologie-Stundenplan ermöglicht in verschiedenen
Schulzweigen aber dies leider nicht. Deswegen muB die
wöchentliche Stundenzahl des Biologieunterrichtes in allen
.
Schularten erhöht werden.
ANAHTAR KELİMELER: Biyoloji Eğitimi ve Çevre Eğitimi
KEYWORDS: Biology Education andEnvironment Trainıng
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education