ÖZET
Bu
yazıda
Fransadaki
eğitim
sistemi
içinde
okulöncesi,
ilkokul
ve
ortaöğretim
özellikleriyle
incelenmiş,
bu
sistem
içinde
nasıl
öğretmen
yetiştirildiği
anlatılmıştır.
Bunun
ya-
nında
Fransız
öğretim
sisteminde
öğretmen
yetiştinne
ko-
nusunda
en
önemli
rolü
oynayan
Üniversite
Öğretmen
Ye-
tiştinne
Enstitülerinin
(LU.F.M)
ve
Yüksek
Öğretmen
Okullarının
özellikleri
üzerinde
durulmuştur.
Aynca
çeşitli
öğretim
düzeylerinde
öğretmen
olabilmek
için
girilip
ba-
şanlması
gereken
sınavlar
konusunda
bilgiler
verilmiştir.
ABSTRACT
n
this
paper
pre-school,
primary
and
secondary
school
education
in
France
has
been
explained,
and
how
teachers
are
educated
in
this
system
has
been
presented.
in
addition,
the
characteristic
of
University-Governed
Teacher
Training
Institutes
which
play
a
key
role
in
the
teacher
education
system
have
been
discussed.
Information
conceming
various
examinations
of
different
levels
and
types
to
take
to
qualify
as
teacher
has
been
presented.
ANAHTAR KELİMELER: Okul Öncesi Eğitim, İlkokul, Ortaöğretim, LU.F.M, CAPES,CAPET,AGREGASYON
KEYWORDS: Pre-school Education, Primary Education, Secondary Education, LU.F.M, CAPES, CAPET, AGREGATION
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education