ÖZET
İlkelerin
gelişmesinde
fen
bilimlerinin
büyük
önemi
ol-
duğu
tartışılmaz
bir
gerçektir.
Bu
yüzden
fen
bilimleri
müf-
redatlarının
geliştirilmesinde
ve
uygulanmasında
çok
de-
ğişik
yaklaşımlar
denenmektedir.
Bu
alandaki
çalışmalar
genelde
gelişmiş
batı
ülkelerinde
yapılmaktadır.
"Öğrenme
Halkası"
ve
"Bütünleştirid
Öğrenme
Modeli"
son
15-20
yıl-
lık
dönemde
batıdaki
program
geliştirme
ve
uygulama
ala-
nında
adı
sıkca
duyulan
iki
yeni
modelolarak
dikkat
çek-
mektedir.
Her.
iki
yöntemde
öğrencinin
öğrenme
faliyetlerine
aktif
katılımını
savunmaktadır.
Bu
teorik
ça-
lışmada
bu
iki
model
kısaca
tanıtıldıktan
sonra,
bir
literatür
taramasına
dayalı
olarak
değerlendirilecekler
ve
ülkemiz
eğitim
sistemi
için
bazı
önerilerde
bulunulacaktır.
ABSTRACT
There
is
no
question
that
the
physical
sciences
contrib-
ute
very
much
to
all
nations
in
the
technological
develop-
ment
process.
It
is
well
known
that
a
better
science
cur-
riculum
is
necessary
for
every
nation
to
reach
their
future
targets.
Studies
in
the
area
of
curriculum
development
and
implementation
have
been
mostly
done
in
the
Western
World.
The
researchers
have
used
many
approaches.
The
Learning
Cycle
and
The
Generative
(constructivist)
Leam-
ing
Models
are
two
new
approaches
which
have
been
widely
practiced
during
the
last
two
decades
or
so.
The
both
models
advocate
the
leamers
active
partidpation
to
the
teaching
leaming
activities.
In
this
study,
these
two
models
are
shortly
introduced.
Then,
on
the
basis
of
a
lit-
erature
review,
these
models
areevaluated.
Finally,
some
suggestions
are
made
for
the
Turkish
Educational
System.
ANAHTAR KELİMELER: Program geliştirme ve değerlendirme; Öğrenme Hal- kası; Bütünleşticici Öğrenme Modeli; Fen öğretimi- öğrenimi
KEYWORDS: Curriculum development and implementation; The Le- aming Cycle; The Generative (Constructivist) Leaming Model; Science teaching-leaming.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education