ÖZET
Ayrı
psikolojik
danışma
modeli
kullanan
dört
ayrı
psi-
kolojik
danışma
grubu
lideri,
Grup~
Lideri
Değerlendirme
Ölçeğinde,
grup
üyelerince
değerlendirilmişlerdir.
İs-
tatistiksel
analiz
için
Kruskal
Vallis
H
Testi
kullanılmıştır.
Farkın
kaynağını
bulmak
içinse
Mann
Witney
U
testi
uy-
gulanmıştır.
Dört
grup
arasında,
humanistik
yaklaşımı
(öğ-
renme
modeli)
benimseyen
grup
lideri
diğer
üç
grup
li-
derine
göre
Grup
Lideri
Değerlendirme
Ölçeği'nden
daha
yüksek
puan
almıştır.
ABSTRACT
Four
group
counselors
who
employed
different
models
were
evaluated
by
their
group
members
on
the
Group
Leader's
Evalmition
Scale.
The
Kruskal
Vallis
H
Test
was
administrated.
The
significant
difference
was
found
among
four
distributions.
To
fınd
out
the
source
of
difference,
the
Marın
Witney
U
Test
was
utilized.
Among
four
leaders,
the
leader
who
employed
humanistic
approach
(learning
mod-
el)
obtained
higher
scores
than
the
other
three
group
coun-
selors.
ANAHTAR KELİMELER: Öğrenme Modeli, Grupla Psikolojik Danışma, Grup Li- derinin Değerlendirilmesi, Terapötik Güçler
KEYWORDS: Leaming Model, Group Counseling, Group Leader's Evaluation, Therapeutic Forees
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education