ÖZET
Bu
araştırma,
içerik
sentezlerne
stratejilerinden
ön
örgütleyiellerle
sentezleyicilerin
etkisini
saptamak
ama-
cıyla
yapılmıştır.
Araştırma,
137
lisans
öğrencisi
üzerinde
yürütülmüştür.
Kontrol
grupsuz
öntest-sontest
desenin
kul-
lanıldığı
çalışmada
veriler,
çoktan
seçmeli
bir
testle
top-
lanmış
ve
t
testi,
varyans
analizi
ve
kovaryans
analizi
is-
tatistik
teknikleri
kullanılarak
analiz
edilmiştir.
Bir
grafik
ön
örgütleyiei
ve
bir
sözel
sentezleyicinin
ayrı
ayrı
ya
da
bir-
likte
kullanıldığı
çalışmada,
sentezlerne
stratejilerinin
öğ-
renci
erişisini
önemli
ölçüde
yükselttiği
ve
ön
ör-
gütleyieinin
sentezleyiciden
daha
etkili
olduğu
gözlenmiştir.
ABSTRACT
The
aim
of
the
research
was
to
determine
the
effects
of
to
of
the
synthsizing
strategies,
which
are
namely
advance
organizer
and
synthesizer.
The
subjects
of
the
research
were
137
undergraduate
students.
In
the
research,
pretest-
posttest
design
without
control
group
was
used.
The
re-
search
data
were
gathered
by
means
of
multiple-choice
test.
To
analyse
these
data,
t
test,
Variance
analysis,
Co-
variance
analysis
and
Scheffe
test
were
used.
In
the
re-
search,
a
graphie
advance
organizer
and
a
verbal
synthe-
sizer
were
used
and
signifieant
increases
were
detected
in
the
achievements
of
all
of
the
groups
and
the
advance
or-
ganizer
was
found
to
be
more
effective
than
the
synthe-
sizer.
ANAHTAR KELİMELER: Ön Örgütleyici, Sentezleyici, Öğretim Stratejisi, Or- ganizasyon Stratejileri
KEYWORDS: Advance Organizer, Synthesizer, Teaching Strategy, Or- ganization Strategies
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education