ÖZET
Bilgi
Teknolojilerinin
kullanımının
yaygınlaşması
gü-
nümüzde
toplumların
"bilgi
toplumu"
haline
gelmesine
neden
olmuştur.
Yeni
teknolojiler
hem
ekonomik
yapıyı
hem
de
sosyal
ve
eğitsel
yapıyı
etkilemiş,
bu
nedenle
de
toplumlar
teknolojik
gelişmeleri
izlemek
zorunda
kal-
mış]ardır.
Top]umsal
değişme
ve
gelişmeleri
hem
başlatan
hem
de
yönlendiren
kurumlardan
birisi
olarak
eğitim
kurumları
teknolojik
gelişme]eri
izlemek,
bu
teknolojileri
kuJlanmak
ve
bu
tekno]ojilerin
kuJlanımını
öğretmek
zorundadır.
Mik-
robilgisayarların
toplumdaki
kuJlanımının
yaygın]aşması
eği-
tim
sistemini
de
etkilemiş,
okuJlarda
bilgisayarlar
kul-
]anılmaya
başlamıştır.
Okul]arda
bilgisayarların
kuJlanımının
hızla
artması
ise
öğrenme
ve
öğretıne
sürecini
etkilediği
gibi
öğretmenlere
de
yeni
sorumluluklar
yüklemiştir.
Milli
Eğitim
Bakanlığı
bilgisayar
formatör
öğretmenler
için
hiz-
met
içi
eğitim
kursları
düzenlemiştir.
Bu
çalışma
formatör
öğretmenlerin
bilgisayarları
iş-
lerinde
nasıl
kuJlandıkJarınl
bilgisayara
karşı
tutumlarını
ve
onların
öğrenme
stiJIerini
belirlemek
amacıyla
düzenlenen
betimsel
bir
çalışmadır.
Bu
amaçla
toplam
160
formatör
öğ-
retmene
Kolb
Öğrenme
Stil
Envanteri,
bilgisayara
karşı
tutum
ölçeği
ve
bilgisayar
kuJlanıml
ile
ilgili
bir
anket
olmak
üzere
üç
farklı
araç
uygulanmıştır.
ABSTRACT
The
rapid
development
of
Information
Techno]ogies
(IT)
is
]eading
to
the
estabHshment
of
what
has
been
caJled
"the
information
society".
New
Technologies
has
affected
economic,
social
and
educational
structure
in
a
society.
Therefore,
societies
should
foJlow
techno]ogical
changes.
Technology
has
played
an
important
role
in
assisting
the
educational
process.
Educators
not
only
need
to
be
aware
of
these
changes
within
their
subject,
they
must
adapt
to
changes
within
their
subject,
they
must
adapt
to
the
changes
in
the
society
they
Hve
in
[1].
The
advent
of
microcomputers
has
had
a
great
impact
on
education.
With
the
reduction
in
cost
and
increase
in
capabiHties
of
com-
puters,
the
use
of
computers
in
education
has
grown
rapid-
]y.
This
revo]ution
has
not
only
demanded
changes
in
the
teaching
and
learning
process
but
a]so
posed
great
chal-
lenges
for
educators
and
computer
professionals.
Computers
have
a
place
in
schools
because
of
their
deep
influence
on
"aJl
aspects
of
our
life.
The
Ministry
of
National
Education
dec]ared
a
poHcy
of
widespread
intro-
duction
of
computers
in
schoo]s
in
Turkey
[2].
The
Ministry
of
National
Education
arranged
in-service
teacher
training
courses
for
the
computer
coordinators.
in
this
study
a
descriptive
picture
is
built
about
how
computer
coordinators
use
computers
in
their
work,
their
attitudes
toward
Computer
Assisted
Leaming
(CAL)
and
their
leaming
sty]e.
A
questionnaire
was
developed
and
conducted
to
160
computer
coordinators.
The
Attitude
Sca]e
was
used
to
as-
sess
the
computer
coordinator's
attitudes.
The
Leaming
Sty]e
Inventory
[3]
was
given
in
the
study.
ANAHTAR KELİMELER: Bilgisayara Yönelik Tutumlar, Öğrenme Stilleri
KEYWORDS: Attitudes Toward Computers, Leaming Styles
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education