ÖZET
Bu
araştırmanın
amacı
öğretmen
adaylarının,
öğ-
retmenlik
sertifikası
derslerine
yönelik
tutumlarını
be-
lirlemektir.
Çalışma
öğretmenlik
sertifikası
derslerine
devam
eden,
Hacettepe
Üniversitesi
Edebiyat
Fakültesi
Tarih
ve
Türk
Dili
ve
Edebiyatı
öğrencileri
ile
Eğitim
Fakültesi,
Fen
Bilimleri
Eğitimi
bölümüne
devam
eden
174
öğrenci
üZe-
rinde
yürütülmüştür.
Veriler
Likert
tipi
tutum
ölçeği
ile
top-
lanmıştır.
Araştırma
bulgularına
göre,
öğretmen
adaylarının
sertifıka
derslerine
yönelik
tutumları,
cinsiyetierine,
anne
ve
babalarının
eğitim
durumuna
ve
bölümlerine
göre
de-
ğişmemektedir.
Öğrencilerin
tutumları,
konu
alanlarına
ve
öğretmen
olma
isteklerine
göre
ise
farklılık
göstermektedir.
ABSTRACT
The
purjX)se
of
this
study
is
to
detennine
attitudes
of
the
students
toward
the
teaching
certificate
courses.
in
this
study,
174
students
were
selected
as
an
sample
selected
from
the
students
of
the
History,
Turkish
Language
and
Uterature
departments
which
they
attended
teaching
certificate
courses
and
students
of
the
Science
Education
department
of
the
Educational
Faculty
at
Hacettepe
University.
Data
were
collected
through
a
Likert
type
attitude
scale.
The
results
of
the
study
showed
that
attitudes
of
the
students
did
not
change
according
to
their
sex,
educational
level
of
the
parents
.
Attitudes
of
the
students
were
affected
by
their
whishes
being
teacher
and
their
subject
fields.
ANAHTAR KELİMELER: Öğretmenlerin Tutumu, Öğretmenlik Sertifikası
KEYWORDS: Teacher Attitudes, Teaching Certificate
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education