ÖZET
Bu
yazı,
Türk
üniversitelerinde
öğretmen
eğitimi
prog-
ramlarının
geliştirilmesi
için
bir
model
sunmayı
amaç-
lamaktadır.
Modelin
öğeleri
hazırlık,
uygulama
ve
de-
ğerlendirmedir.
ilk
öğe
olan
hazırlık,
kurs
hedeflerinin
ve
öğrenci
seçme
sisteminin,
yani
öğretmen
adaylarının
bi-
lişsel
giriş
davranışlarının
ve
duyuşsal
giriş
özelliklerinin
saptanmasına
dayalıdır.
İkinci
öğe
olan
uygulama,
konu
alanıyla,
meslekle
ve
genel
kültürle
ilgili
kursları
be-
lirlemeye
dayalıdır.
Modelin
son
öğesi
olan
değerlendirme,
eğitim
programının
ölçme
ve
değerlendirme
sistemine
da-
yalıdır.
Son
olarak,
Türkiye'deki
hizmet
içi
eğitim
prog-
ramlarına
ve
iş
imkanlarına
ilişkin
bazı
bilgilere
yer
ve-
rilmiştir.
ABSTRACT
This
ı.,aper
aims
at
presenting
a
model
for
developing
teacher
edueation
eurricula
in
Turkish
universities.The
components
of
the
model
are
preparation,
implementation
and
evaiuation.
The
first
component,
preparation,
is
based
on
determining
course
objectives
and
student
selection
sys-
tem,
that
is,
cognitive
entry
behaviours
and
affeetive
entry
characteristics
of
student-teachers.
The
second
component,
implementation,
is.
based
on
determining
subjeet-matter,
professional
and
cu1tural
courses
in
teacher
education
eur-
rieula.
The
last
component
of
the
model,
evaiuation,
is
based
on
measurement
and
evaluation
system
of
the
train-
ing
programme.
:,..
Finally
same
remarks
on
in-service
training
programmes
and
employment
possibilities
in
Turkeyare
made.
ANAHTAR KELİMELER: Öğretmen Eğitimi Programları, Bilişsel Giriş Dav- ranışları, Duyuşsal Giriş Özellikleri, Konu Alanı, Mesleki ve Kültürel Kurslar
KEYWORDS: Teacher Education Curricula , Cognitive Entry Be- haviours, Affeetive Entry Characteristics, Subjeet-matter, Professional and Cultural Courses
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education