ÖZET
Tutumlar, belli objelere, durumlara, kurumlara
içeriğe veya diğer insanlara karşı öğrenilen eğilimlerdir. Tutumlar
karşı olma ya da ondan yana olmayı içerirler. Bu alanda
yapılan araştırmalardan elde edilen sonuçlara göre, kişinin
öğrenilecek materyale, öğretmene ve konu alanına karşı tutumu
okul başarısını etkilemektedir. Bunun için bu araştırmanın amacı,
öğrencilerin bölümlerine derslerine, öğretmenlerine ve arkadaşlanna
karşı tutumlarını ortaya koymaktır.
Bu araştırma betimsel niteliktedir. Örneklemini H.Ü. Eğitim
Bilimleri Bölümü'nde öğrenim gören 246 öğrenci
oluşturmaktadır. Tutum ölçeği, dört alt ölçekten oluşturulmuştur.
Elde edilen bulgulara göre, (EPÖ)! , (EÖD)2 birinci ve
dördüncü sınıf öğrencilerin tüm alt ölçeklerden aldıkları puan
bakımından fark istatistikselolarak anlamlı bulunmamıştır. Bununla
beraber (EPH)3 birinci ve dördüncü sınınf öğrencilerinin
tüm alt ölçeklerden aldıklan puanlar arasındaki fark istatistiksel
olarak anlamlı bulunmuştur (EYTPE)4 birinci ve dördüncü sınıf
öğrencileri icrasından ise sadece derslere karşı tutum alt ölçeğine
ilişkin fark istatistikselolarak anlamlı bulunmuştur.
ABSTRACT
Attitudes, for certain objects, situations, associations,
content or for other people are learned tendencies. These
attitudes mig ht be accepted or opposed. Researches done in this
field have indicated that the attitudes of a person towards the material
to be learned, teacher and subject area has affected school
achievemenL Because of this, the main purpose of this study is to
find out the attitudes of the students towards their departments,
cources, teachers and friends.
This study is a descriptive research. The sample of the study
included 246 students studying at the Department of Educational
Sciences, Hacettepe University. An attitude scale that consists
four subscales utilized in the study.
Findings have shown that there was no statistically significant
difference between first and fourth grades of bQth (EPÖ)!
and (EÖDP students related to four of subsubscales. However,
there was statistically significant differences between first and fourth
year of (EPH)3 students for all of the sub-scales. There also
found a statistically significant difference between first and fourth
grade (EYTPE)4 students related to sub-scale of "attitudes
towards the cources".
ANAHTAR KELİMELER: Tutumlar, tutumların ölçülmesi.
KEYWORDS: Attitude, Mesurement of attitudes
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education