ÖZET
Okuma
bir
iletişim
gereksiniminden
ortaya
çıkar.
Ancak
çağımızda
bu
gereksinimi
karşılamak
için
daha
kısa
ve
zah-
metsiz
yollar
bulunmaktadır.
Bu
araştırmada
öğrenci-
]erimizin
bilgi
edinmede
kısa
yolları
tercih
ederek
oku-
maktan
vazgeçtikleri,
okuma
alışkanlığı
kazanmadıkları,
nasıl
ve
neden
okumaları
gerektiğinin
bilincinde
0]-
madıkları
düşüncesinden
yola
çıkılmıştır.
Araştınna
sonucunda
elde
edilen
veriler,
okuma
alış-
kanlığının
öncelikle
öğrenci
aile]erinin
sosyo-ekonomik-
kültürel
durumuy]a
ilişkili
olduğunu
göstennektedir.
Ayrıca
Alman
ve
Türk
dilini
ve
kültürünü
tam
anlamıyla
ta-
nıyamamaları
ve
bireysel-toplumsal
düzeyde
varol~
gü-
dülenme
(motivasyon)
eksikliği
söz
konusudur.
ABSTRACT
Reading
is
a
communicative
need.
However,
in
our
age
there
are
]ess
tiresome
and
easy
ways
to
fulfilI
this
need.
This
research
tries
to
disp]ay
that
university
students
prefer
]ess
tiresome
ways
to
acess
knowledge.
In
this
context,
it
is
emphasized
that
the
students
do
not
have
the
habit
of
reading
and
thus,
theyare
not
aware
of
the
varios
ways
of
acquiring
the
reading
habiL.
The
ana]ysis
of
the
data
expIicates
that
the
acquisition
of
the
habit
of
reading
is
primarily
re]ated
to
the
so-
cioeconomica]
and
sociocu]turaI
conditions
of
the
students'
fami]ys.
Furthennore,
the
]ack
of
reading
habit
can
be
cor-
re]ated
with
the
]ow
motivation
that
is
observed
both
in
the
individua]
and
social
attitudes
of
the
students
who
are
standing
in
between
Gennan
cu]ture
and
language
and
Turkish
cu]ture
and
language.
ANAHTAR KELİMELER: Okuma Alışkanlığı, Yabancı Dilde Okuma
KEYWORDS: The habit of reading; Reading in a Foreign Language
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education