ÖZET
Berlin
Teknik
Üniversitesi'nde
biyoloji
öğretmenliği
bö-
lümü
birinci
sınıf
öğrencileri
arasında
yapılan
bir
araş-
tınnaya
göre,
biyoloji
-ôğretiminin
çok
popüler
bir
konu
ol-
madığı
ortaya
çıkmıştır.
Gerçekten
de
Almanya'da
sürdürülen
biyoloji
öğretimi
hem
çok
soyut
ve
kuramsal
hem
de
normal
bjr
öğrenci
için
oldukça
sıkıcı
gö-
zükmektedir.
Eyaletlerin
çoğunluğu
da
biyoloji
öğretimini
7,
8
ve
9.
sınıftan
kaldırdıkJarı
için
Almanya'da
biyoloji
öğ-
retimi
bir
çok
eyalette
tarihselolarak
en
düşük
standartlara
yaklaşmaktadır.
Almanya'da
biyoloji
öğretiminde
kar-
şılaşılan
önemli
sorunlar
arasında
biyoloji
öğretim
yön-
temleri,
bu
öğretimin
hedefleri
ve
biyoloji
öğretim
müf-
redatının
içeriği
yer
almaktadır.
Biyoloji
öğretiminin
geliştirilmesi
için
paradigmatik
bir
model
genişletilmesine
ve/veya
değişimine
zorunlu
olarak
ihtiyaç
duyulmaktadır.
ABSTRACT
Some
surveys
of
over
200
beginning
semester
students
preparing
for
a
teacher's
certificate
in
biology
at
the
Technical
University
of
Berlin
indicate
that
biology
instruction
is
not
considered
a
very
popular
subject.
Biology
instruction
in
Germany
is
too
abstract
and
theoretical,
too
cumbersome
and
inaccessible
to
the
normal
student.
Biology
instruction
is
approaching
its
lowest
standard
in
history
in
most
federal
states
since
the
majority
of
these
states
have
taken
biology
instruction
out
of
grades
7,
8
and
9.
The
methods
of
biology
instruction,
the
objectives
and
the
content
are
among
the
central
issues
related
to
biology
instruction
in
Germany.
A
paradigmatic
model
expansion
and/or
change
by
necessity
is
needed
to
enhance
the
current
curricula
of
biology
instruction.
ANAHTAR KELİMELER: Biyoloji Eğitimi. / Öğretimi, Almanya'da Biyoloji Öğ- retimi, Biyoloji Öğretim Metodları, Okul Biyolojisi.
KEYWORDS: Biology Education / Instruction, Biology instructiof) in Germany, Didactics of Biology, School Biology
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education