ÖZET
Bu
araştırmada
kimya
dersi
ile
birlikte
yürütülen
Bil-
gisayar
Destekli
Eğitimin
(BDE)
Lise
öğrencilerinin
kimya
başarılarına
katkısı
incelenmiştir.
Bu
amaçla
iki
grup
oluş-
turulmuştur.
Mol
kavramı
ve
gazlar
konusu
işlenirken,
deney
grubu
sınıf
öğretimine
ilaveten
BDE
den,
kontrol
grubu
ise
sınıf
eğitimine
ilaveten
çalışma
föylerinden
fay-
dalanmıştır.
İki
grup
arasında
kimya
başarı
farkı
olup
ol-
madığını
gözlemek-
için
Hesti
analizi
kullanılmıştır.
Son-
uçlar
BDE'den
faydalanan
grubun
başarısının
istatistiksel
olarak
daha
fazla
olduğunu
göstermiştir.
ABSTRACT
The
purpose
of
this
study
was
to
in-
vestigate
the
effect
of
classroom
instruction
supplemented
with
the
Computer
Aided
Instruction
(CAl)
on
tenth
grade
student's
chemistry
achievement.
Two
groups
of
students
were
obtained.
Durjng
the
units
of
study
of
mole
concept
and
gases,
the
experimental
group
received
CAl
as
a
sup-
plementj
the
control
group
utilized
the
worksheet
study
as
a
supplement
to
the
classroom
instruction.
T-test
anatysis
was
used
to
detect
the
differences
between
the
gwups
on
achievement
in
chemistry.
Analysis
of
achievement
scores
indicated
significantly
higher
scores
by
the
students
in
CAI.
ANAHTAR KELİMELER: Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE), Kimya Başarısı, Çalışma Föyleri
KEYWORDS: Computer Aided Instruction (CAl), Chemistry Achieve- ment, Worksheet
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education