ÖZET
Fen
eğitiminde
yapılan
araştırmalar
bilişsel
faktörler
ve
öğretim
tekniklerinin
öğrenci
başarısı
üzerinde
önemli
kat-
kıları
olduğunu
göstermiştir.
Bu
araştırmada
mantıksal
dü-
şünme
yeteneği
ve
iki
farklı
öğretim
yönteminden
oluşan
öğretim
uygulamasının
(Bilgisayar
Destekli
Eğitim
ve
Ça-
lışma
Föyleri)
Lise
öğrencilerinin
kimya
başarılarına
kat-
kıları
incelenmiştir.
Uygulama
toplam
119
öğrenci
üzerinde
yapılmıştır.
Araştırma
sonucunda
iki
değişik
öğretim
yön-
teminden
oluşan
uygulamanın
ve
mantıksal
düşünme
ka-
biliyetinin
öğrencilerin
kimya
başarısına
manidar
bir
kat-
kıda
bulundukları
saptanmıştır.
ABSTRACT
Evidence
from
the
research
literature
suggests
that
a
va-
riety
of
cognitive
factors
with
the
teaching
style
is
res-
ponsible
for
achievement
in
science
courses.
This
study
in-
vestigated
the
role
of
a
cognitive
factor,
namely
formal
reasoning
ability,
and
two
modes
of
the
treatment
(Com-
puter
Assisted
Instruction
(CAl)
and
worksheet)
on
ac-
hievement
in
chemistry.
119
tenth
grade
students
from
a
high
school
participated
in
the
study.
The
results
indicated
that
formal
reasoning
ability
and
treatment
were
each
sta-
tistically
related
to
variation
in
chemistry
achievement.
ANAHTAR KELİMELER: Kimya Başarısı, Bilgisayar Destekli Eğitim, Mantıksal Düşünme Kabiliyeti.
KEYWORDS: Chemistry Achievement, Computer Assisted Instruction (CAl), Logical Thinking Ability
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education