ÖZET
Ülkemizde
Kimya
Eğitiminin
geliştirilmesi,
eği-
time
katılan
öğrencilerin
eğitim
seviyesi
ve
sosyo-
ekonomik
durumları
ile
ilişkilidir.
Öğrencinin
uygulanan
Kimya
Eğitimi
programındaki
başarısı
kısmen
geldiği
çev-
reye,
ebeveyninin
fen
bilgisi
ile
ilişkisine,
okuduğu
or-
taöğretim
kurumlarına,
bu
kurumlarda
kimya
dersi
görüp
görmediğine,
üniversiteye
giriş
sınavı
için
dersaneye
gidip
gitmediğine
ve
ÖSYS'deki
başarısına
bağlı
görünmektedir.
Bu
amaçla,
Hacettepe
Üniversitesi
Eğitim
Fakültesi
Fen
Bi-
limleri
Bölümü
Kimya
Anabilim
Dalında
hazırlık,I,
II,
III
ve
IV.
sınıflarda
okuyan
toplam
201
öğrenciye,
bu
öğrencilerin
sosyo-ekonomik
durumları
ve
kimya
seviyelerini
ölçmek
amacıyla
iki
test
uygulanmıştır.
Bu
testler
sonucunda,
alt
sı-
nıflarda
okuyan
öğrencilerin
gerek
alan
bilgisi,
gerek
eği-
tim
seviyesi
bakımından
daha
iyi
bir
durumda
oldukları
gö-
rülmüştür.
Bir
öğrencinin
eğitim
seviyesi,
gunümüz
şartlarında
onun
sosyo-ekonomik
durumuyla
yakından
il-
gilidir
ve
nitekim
çalışmamızda
da
bunun
doğruluğu
gö-
rülmüştür
ABSTRACT
The
development
of
Chemistry
Education
in
Universities
in
our
country
depends
on
the
level
of
sec-
ondary
school
education
and
the
socio-economic
state
of
the
students.
it
seems
that
the
succes
of
the
student
in
the
applied
programme
of
the
Chemical
Department
depends
on
par-
tially
his/her
background,
the
relation
of
his/her
parents
to
chemistry,
the
secondary
schools
he/she
attended,
whether
he/she
had
chemistry
COUfses
at
these
schools,
whether
he/she
attended
private
COUfses
for
the
university
entrance
examination
and
his
achievement
in
ÖSYS.
For
this
reason,
in
order
to
determine
the
socio
-
economic
conditions
and
the
level
of
knowledge
in
Chemistry
of
students
about
201
students
studying
in
the
prep,[1]
IInd,
IIIrd
and
IVth
classes
of
Department
of
Chemistry
in
Faculty
of
Education
at
Ha-
cettepe
Unversity
are
given
two
tests.
The
results
of
these
tests
showed
that
the
students
of
first
and
second
grades
are
in
a
better
condition
in
both
the
knowledge
of
the
field
and
the
level
of
education.
A
student's
level
of
education
is
cIosely
related
hislher
socio-economic
state
in
today's
con-
ditions.
Thus,
the
righness
of
this
is
seen
in
OUf
studies
ANAHTAR KELİMELER: Kimya Eğitiminİr! Geliştirilmesi, Öğrencilerin Eğitim Durumu, Öğrencilerin Sosyo-ekonomik Durumu.
KEYWORDS: The Development of Teaching Chem- istry, Education Level of the Students, Socio-economic State of the Students
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education