ÖZET
Türkiye'deki
giderek
artan
İngilizce
öğretmeni
gereksinimi
Milli
Eğitim
Bakanlığını
neredeyse
asıl
mesle-
ği
ne
olursa
olsun
öğretmen
olmak
isteyen
herkesi
İngiliz-
ce
öğretmeni
olarak
atamaya
zorlamaktadır.
Oysa
İngilizce
Dilbilim
Bölümlerinin
mezunları
bile,
İngilizceyi
çok
iyi
bilmelerine
ve
o
dili
her
açıdan
incelemiş
olmalarına
rağ-
men
öğretme
konusunda
fazla
bir
birikime
sahip
değildirl-
er.
Sadece
İngiliz
Dili
Eğitimi
bölümünü
bitirenlerin
bir
sı-
nıfa
girip
İngilizceyi
etkin
bir
şekilde
öğretebilmek
için
gerekli
bilgi
ve
becerilere
sahip
oldukları
söylenebilir.
Bu
makale
Hacettepe
Üniversitesinin
yukanda
adı
geçen
bö-
lümlerindeki
dördüncü
sınıf
öğrencilerine
verilen
bir
an-
kete
dayandınImıştır
ve
İngiliz
Dili
Eğitimi
Bölümü
me-
zunlarının
avantajlannı
kanıtlamayı
amaçlamaktadır.
Dili
bilinçli
bir
şekilde
incelemiş
olan
Dilbilim
öğrencilerini
bile
o
dile
öğretme
konusunda
bilgi
eksikleri
saptanabilirse
diğer
meslek
gruplarının
İngilizce
öğretme
konusundaki
ek-
sikliklerini
tahmin
etmek
güç
değildir.
Sonuçta
bir
dili
bil-
mek
onu
öğretebilmekle
asla
aynı
anlama
gelmemektedir.
ABSTRACT
The
ever-growing
demand
in
Turkey
for
more
English
language
teachers
is
foreing
the
Ministry
of
Education
to
employ
almost
anyone
who
knows
English
as
teachers
of
that
language.
However,
even
the
graduates
of
the
English
Linguistics
Department
who
deal
thoroughly
with
the
language
do
not
receive
much
information
about
teaching
it.
Only
the
students
of
the
English
Language
Teaching
Departments'
graduates
are
equipped
with
the
knowledge
and
skills
required
to
enter
a
classroom
and
start
teaching
English
effieiently.
This
article
is
based
on
a
questionnaire
issued
to
the
fourth
year
students
of
the
above
mentioned
departments
of
Hacettepe
University.
if
Linguistics
students
who
have
studied
English
consciously
have
considerable
less
information
than
EL
T
students
on
how
to
teach
it,
it
should
not
be
difficult
to
guess
the
situation
with
others
who
have
been
trained
for
completely
different
jobs.
Knowing
a
language
does
not
guarantee
the
ability
to
teach
it.
ANAHTAR KELİMELER: İngiliz dili eğitimi; ingilizce öğretmenleri; etkin öğretim
KEYWORDS: English language teaching; teachers of english; teaching efficiently
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education