ÖZET
Bu
çalışmanın
ana
amaçlan;
ideal
bir
fizik
öğret-
meninin
özelliklerini
araştırmak,
fizik
öğretmen
adaylan-
nm
fizik
öğretmeni
olmaya
karşı
tutumlannı
değerlendir-
mak,
ve
fizik
öğretmen
adaylannm
yeterliliklerini
değer-
lendirmektir.
Çalışmanm
amaçlannı
gerçekleştirebilmek
için
detaylı
bir
alan
taraması
yapılmıştır.
Sonra,
fizik
öğ-
retmen
adaylannm
yeterliliklerini
ve
fizik
öğretmeni
olma-
ya
karşı
tutumlannı
ölçmek
için
bir
anket
geliştirilmiştir.
Anket
4
farklı
üniversiteden
(ODTÜ,
Gazi,
Hacet-
tepe,
ve
Maramara)
toplam
50
fizik
öğretmen
adaylanna
uygulandı.
Toplanılan
veri
bilgisayara
girildi
ve
MS-Excel
bilgisayar
programı
kullanılarak
analiz
edilmiştir.
Sonuçlar
fizik
öğretmen
adaylannm
fizik
öğretme-
ni
olmaya
karşı
tutumlannın,
alan
bilgilerinin,
öğretim
me-
todlan
bilgilerinin,
ölçme
ve
değerlendirme
bilgilerinin,
sı-
nıf
yönetimi,
sosyoloji
ve
psikoloji
bilgilerinin,
ve
okul
yö-
netimi
bilgilerinin
orta
seviyede
olduğunu
göstermiştir.
ABSTRACT
he
main
purpose
of
this
studyare;
to
investigate
the
characteristics
of
a
prospective
physics
teacher,
to
evaluate
attitudes
of
preservice
physics
teachers
toward
to
be
a
physics
teacher,
and
to
evaluate
preservice
physics
teachers'
qualifications.
In
order
to
achieve
the
objectives
of
the
study,
literature
have
been
searched
in
detail.
Then,
a
questionnaire
was
developed
to
measure
preservice
physics
teachers
qualifications
and
attimdes
of
preservice
physics
teachers
toward
to
be
a
physics
teacher.
The
Questionnaire
was
administered
to
50
preservice
physics
teachers
from
4
universities;
METU,
Gazi,
Hacettepe,
and
Marmara
universities.
The
collected
data
were
entered
to
the
computer
and
analyzed
by
MS-Excel
computer
program.
The
results
showed
that
preservice
physics
teachers
had
medium
attitudes
towards
to
be
a
physics
teacher,
knowledge
of
subject
matter,
knowledge
of
teaching
methods,
knowledge
of
measurements
and
evaluations,
knowledge
of
classroom
management,
sociology
and
psychology,
and
knowledge
of
school
administration.
ANAHTAR KELİMELER: Fizik öğretmenlerinin özellikleri, öğretmen olmaya karşı tutum, ideal fizik öğretmeni
KEYWORDS: Characteristics of physics teachers, attitudes towards to be a physics teacher, ideal physics teacher
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education